söndag 13 maj 2012

Helgrapport

Söndagskväll och en vacker majhelg
är snart slut.
En helg då lille Arvid ett av mina barnbarn
varit hos farmor.




Då blir det inte så mycket gjort annat än mys, 
bus och samvaro.
Och det kan väl inte bli så mycket mysigare
än så...




Igår gick vi bort till grannens damm 
med en påse bröd och matade 
fiskarna.
Regnet hängde i luften även om solen bröt
igenom molnen små korta stunder.




Man fylls av en härlig varm lyckokänsla över
de små tingen i livet.
Eller egentligen de största och allra
viktigaste tingen i livet.
Att bara vara och njuta tillsammans med
dem man älskar!!!
Något som också gör en lycklig är våren och
naturen som håller på att slå ut
i full blom.
Det är så hisnande vackert just nu!

Denna bild tog jag rakt ner i 
dammens vatten precis när solen bröt igenom
molnen.
Den blev spännande...




Imorgon tänkte jag visa mitt senaste inköp.

Ha en mysig söndagskväll!

Kram Pia

10 kommentarer:

Änglarna finns sa...

Underbara bilder!! Visst är livet fantastiskt..att man får ha nära och kära runtomkring sig!!
Önskar dej en fortsatt mysig söndag!!
Kram Annika

Unknown sa...

Klart man ska bara vara och mysa när man har sina små hos sig :).
Härliga bilder.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Unknown sa...

Härliga bilder du visar visst är livet underbart ha en bra dag kram Beijan

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det är verkligen en underbar tid nu, jag önskar att jag var mera ledig så jag bara kunde njuta av allt vackert. Fantastiska bilder du visar!

Ha det gott och en fin ny vecka!
Kram,
Regina

Marianne sa...

Ja nu är det en underbar tid, och den har bara börjat!:)
Hoppas du får en härlig start på veckan!
Marianne

toves sammensurium sa...

vakre stunder,vakre bilder - ja som du sier selv;det vakreste i livet.Så godt det er,så heldige vi er!!!!
og hva har du kjøpt???Nå ble jeg nysgjerrig vet du ;))
toveklem.)

Marie maräng sa...

Låter som en fantastiskt mysig helg... att bara vara och njuta av det enkla och som sagt dom man älskar. Det är livskvalite om något.

Önskar dig en skön vecka.
Kram Marie

skifferhuset sa...

Å vad mysigt att få rå om lille Arvid och vad mysigt att få mata fåglarna! Ha det gott! Kram Iréne

Snäckskalsdalen. sa...

Det låter så lugnt och skönt och så är det vackert också! Bra att grannen har en damm, det har inte vår närmsta granne. Men jag önskar en egen damm, jag!
Agneta kram

Carina Sjölund sa...

Låter som en underbar helg :)
Ha en fin vecka vännen!
Kramen♥