onsdag 16 maj 2012

Veckans nyheter

Här följer en kavalkad av de gamla ting
jag lagt in i web-shopen i veckan.
Håll till godo...




Två vackra skålar i gröna nyanser finns
under fliken porslin/servering.
De fina krukorna finns under
pressglas/övrigt.
Lite närbilder...




Under övrigt hittar ni denna
gamla kulram från en missionskyrka.




Under fliken porslin/terriner hittar
ni denna fantastiskt fina terrin
med nejlikor i gråblått.







Massor av nytt pressglas finns inlagt.
Missa inte underläggsspegeln med etsat mönster
och de vackra ornamenterade underläggen 
som ni hittar under
nysilver och annat blankt.




Även denna lantliga samling finns inlagd.
Tänk på att leta under porslin med patina om
det är något ni inte hittar.
Där hamnar det porslin som har 
svagheter.




Tenn har blivit riktigt populärt igen.
Pokalen och fatet finns nu inlagda.




Till sist lite rosenromantik!!
Dags för vårens kafferep och jag har 
fyllt
på med kannor och koppar mm.




Som ni ser har jag inte legat på latsidan
denna vecka.
Hoppas ni tittar in i
web-shopen och tittar närmare
på nyheterna

Kram Pia


5 kommentarer:

Livet på Vestergård sa...

Snyggt med blått och vitt till sommaren!
Kram Kicki

Blommiga Rutan sa...

Men ojojoj så otroligt mycket fint! Skulle vilja ha det mesta!
Du tar så vackra bilder också så man blir ju sååå frestad!

Trevlig helg
Kram Anncathrine

Anonym sa...

Jag ääälskar ditt kök. Undrar bara om du målat klart och kan visa vid "kryddstället"??? Lite nyfiken hur slutresultatet blev. De bilderna du visade är inte fel de heller;)

Marie maräng sa...

Som vanligt så mycke fint!
Synd är väl bara att man redan har så mycke grejer.. annars skulle man shoppat som bara den.

Ha de gott!
Kram Marie

OlgaA sa...

Hej Pia! Hej vännen min!

Så roligt att vara tillbaka! Även om jag kunde följa dig på FB är det helt annorlunda att blogga, du vet själv ;)

Jag hoppas att du kommer ha en riktigt fin helg!

Många kramar till dig, Pia!

Olg@