Planteringsrum
Idag kommer den nakna sanningen om
mitt planteringsrum.
Det ser ut som jag vet inte vad,
fullt med jord och löv och
annan "bröte"
Ja ja "bröten" skall ju vara där.
Egentligen är detta en liten inspirations
oas, man kan sitta och meditera i.
Spaljén gjord av gamla riastakar är
täckt av humle, kaprifol och
klematis.
Precis lagom tät för att släppa igenom
solens strålar.
Här hamnar allt som på något sätt ger
mig inspiration.
Allt från sånt jag grävt upp i skogen till
missfärgat porslin, rost mm...
Här finns hyllmeter med gamla lerkrukor,
och allt annat man kan tänkas
behöva när andan faller på.
Planteringsbordet ät täckt av jord
och sörja, har liksom inte
brytt mig så mycket nu när det börjar
dra sig mot höst.
Ikväll är det styrelsemöte i den lokala
hembygdsföreningen som gäller
för mig.
Ni missar inte veckans nyheter i
webshopen imorgon va?!
Kram Pia








































