måndag 3 september 2012

September

Då är vi inne i den första höstmånaden
och det märks både på temperaturen ute
och hur mörkt det börjat bli på
kvällarna.




Jag gillar hösten och välkomnar den
med glädje.

Har jobbat med ett reportage hela helgen 
varvat med att fira en av sönerna
som fyllde tonåring.




Bilderna är överblivna från reportaget
och andas mycket höst...
Var riktigt härligt att ge sig ut i
omgivningarna på jakt efter de första
hösttecknen.
Och nu blev jag riktigt sugen på att 
höstpynta utanför entrén.
Ser även att jag måste göra en ny header,
den ser lite väl somrig ut...




Hade dock lite panik när det sista
skulle fotograferas igår och
regnet strilade ner.
Men det höll upp lite på eftermiddagen så
då gick kameran varm.




Snickaren är igång med glashuset här
utanför, och idag tror jag han skulle 
börja med fönstren.
Så jag hoppas ni kan få en lägesrapport
imorgon igen.
Kul att ni gillar att följa bygget.




Vill redan nu tala om att veckans nyheter
utgår på onsdag.
Jag tar en vecka ledigt för att jobba
med de reportage jag lovat
skall bli färdiga.

Ha en fin start på nya veckan!!

Kram Pia


2 kommentarer:

skifferhuset sa...

Hej Pia! Härliga höstbilder! Tycker oxå hösten är mysig, tända ljus är så härligt! Kram Iréne

katha´s kortmakeri sa...

Underbara bilder du ger oss.
Ha de skönt.
Kram Katha