onsdag 13 mars 2013

Turkost

Denna färg är omåttligt populär inom
heminredning just nu.
Jag har alltid gillat turkost på detaljer
och då gärna lite dimmiga nyanser.




Den här hörnen i vardagsrummet har sett ut 
så här i några år.
Inte särskilt dimmig nyans men jag gillar
de här glada färgklickarna i
mitt hem.




Jag har ju fler färgklickar i vardagsrummet
som ni kanske minns.
I hörnet till vänster om mig hänger den
gamla spegeln i turkosa nyanser,
och i hörnet till höger står den
 ljusblå skänken.




Skåpet står alltid öppet och där ryms
allsköns minnen och sånt jag
tycker om.




Många som mailar att de söker pressglasskålar i
turkost opalinglas.
De är så populära så de är svåra att få
tag på just nu.




Men jag håller ögonen öppna!
Här tittar mamma och pappa fram...




Kram Pia

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Pia!

Roligt att se brudkortet på Inge o Martin. Vad unga de var.
Du har ett så fint och mysigt hem. Alltid så trevligt att se dina fina fotografier. Du har verkligen utvecklats som fotograf.
Kram på dig kära kusin

Sirpa sa...

Hej! Turkos är fint! Du visar jätte fina bilder! Vad söta dina föräldrar är på bilden! Har en skön torsdag!
Kram Sirpa

Nostalgia sa...

Så vakkert med det turkise mot det hvite <3

Ønsker deg en fiiin helg !
Klem, Nostalgia