måndag 22 oktober 2012

I stearinljusets sken

Hoppas ni haft en härlig helg!
Jag har varit på auktion både lördag
och söndag.
En auktion kan ju lätt ta 6-7 timmar
så det är väl ungefär det jag 
hunnit med.




Men jag gillar att sitta där och
kolla vad grejerna kostar och gillar
spänningsmomentet i det hela.
Dessutom får jag ju med mig grejer hem
till både mig själv och till er via
web-shopen.




De två första bilderna är på en ljusstake som får
stanna här i Skogslyckan.
Men övriga bilder är lite glimtar av godbitar
som läggs ut i web-shopen och finns
med bland nyheterna på onsdag.




Idag har varit en riktigt intensiv dag.
Först dekorationsmålning av en
gustaviansk tapet på förmiddagen.
Sen fotografering av veckans nyheter,
och packat massor av 
beställningar.




Efter jag gjort färdigt detta inlägg blir det
till att boka paketen,
och sen börja redigera alla bilder jag
tagit idag.
Livet som egen företagare är på många
sätt härligt,
men mycket intensivt...




Oavsett om jag jobbar eller gör annat så 
brinner stearinljusen här.
Ljuslågan har en lugnande inverkan
förutom att vara mysighetsfaktor.
Tänk vad länge man kan titta in i lågan
och bara drömma sig bort...

Ha en mysig kväll!

Kram Pia

4 kommentarer:

Änglabo Gård sa...

Å underbara du och underbara bloggen, det är så sagolikt vackert här hos dig. Länge sedan jag köpte nåt i webshopen, börjar bli dags nu :)
Vi har alldeles nyligen köpt oss ett litet hus på landet så nu ska renovering starta.
Har ny blogg nu efter husköpet, ett nytt liv, en ny tid = ny blogg :)

KRAM/ Johanna (gamla Villa Svea)

www.balebohousewife.blogspot.com

Nette Cecilia sa...

så fin ljusstake som du fick till ditt hem ,spännande att se vad du har att erbjuda nu .kram nette

Puumuli sa...

Det stämmer att det är härligt att sitta på auktion men det brukar ta en hel dag... Ljusstaket ser vackert ut!

Det var länge sedan jag besökte din blogg: har först haft bråttom på jobbet och sedan varit på handoperation så det har inte blivit så mycket surfande på sistone. :-(

Ha en fin vecka!

Kram
Sari från Puumuli

Boutique Nytt & Nött♥ sa...

Hej vännen
Ett tag sen sist jag kikade in
Är ju oxå egenföretagare Finns alltid något att göra.
Man önskade att dygnet hade flera timmar ibland.
Önskar dig en fin vecka
Kramisar'
Sus