lördag 15 september 2012

Höstkänsla i köket

Det är snudd på frost vissa nätter
och höstvindarna och regnet
har vint runt knutarna.
Det är verkligen höst i luften och precis
som alla andra år blir man sugen
på en brasa.
Så här får ni årets sista bild på 
tvättstrecket i spiskupan.




Igår kväll åkte det ner.
Ingen brasa behövdes men massor av
levande ljus...




Som jag skrivit tidigare är spiskåpan
det vi kallar husets hjärta.
Den är en ständig källa till inspiration
och härlig att pynta om i...




Finns många nischer och skrymslen att
tända ljus i som ger vackra
skuggbildningar.
Snart är det dags att ge den ett nytt
lager kalkfärg.




Kalkfärgen blandar vi själva.
Den fungerar nästan som gips och ca 2 ggn
om året får den sig ett nytt lager,
och den blir vackra och vackrare för
varje gång...




En liten samling skärvor plockade på stranden
i Danmark.
Minnen från barndomens somrar i
Egernsund.

Kram Pia

4 kommentarer:

theromanticrose sa...

Io adoro l'autunno!Nella tua casa deve essere davvero coccoloso!Baci,Rosetta

Nette Cecilia sa...

så vackert ,gillar dina skärvor ,trevlig helg ,Nette

Lycka är ~ Onnea on sa...

så vacker spis. en sån skulle man allt vela haft i huset.
porslinsbitarna skulle bli fina smycken. ha en bra helg.
M

Avslutat konto sa...

Åh så mysigt det är ändå att "göra höst" inne. Själv är jag mitt uppe i en renovering och piffning av yttre hallen som förr var min ateljé. Rummet har fått bli två rum och det ena blir hall och det andra ett litet mysrum.
Dina blå skärvor påminner om de vita och blå stenarna jag plockat på stranden utanför Rödby i Danmark, nära Lalandia...
Ha en fin helg Pia!

Kram Linnea