onsdag 15 augusti 2012

Veckans nyheter

Semestern är över och ordningen
återställd.
Nu börjar jag med min tradition att visa
veckans nyheter i Web-shopen
varje onsdag igen.
Det blir mycket danska stallfönster
som är en av storsäljarna just nu!
Och vilka fönster jag fick med mig hem,
det ena vackrare än det andra!
Jag tycker vi kör direkt...




Ja men vad säger ni om detta cremefärgade
 fönster med de vackraste ornament??
Ord är väl överflödiga...
Framför fönstret står en cremefärgad gammal 
dansk våg.
Som vågskålar ligger två gamla assietter
i mönstret Elg, dem hittar ni under
fliken porslin med patina.




På denna bild hittar ni vackra handvävda
kökshanddukar med vita
monogram.
De finns under textil/kökstextilier.
Under porslin/övrigt hittar ni de vackra
blåvita porslinsskärbrädorna.
Och under emaljerat hittar ni den charmiga
ljusblå kannan och tvålkoppen.
Underst ligger en bit gammalt danskt
kuddvar i blått och linnefärgat.
Har förmodligen varit en gammal madrass.
Det finns under textil/övrigt.




Här hittar ni ytterligare sköna danska
stallfönster i mindre lättplacerade
storlekar.
Även dessa med vackra detaljer!
De mindre fönstren är de ovanligaste,
och svåra att få tag på.
Framför dem står en samling vita
 emaljerade ting.
Missa inte den fina grynburken med svart text!
På bilden hittar ni också två fina tyska
porslinsburkar med svart text.
De finns under fliken porslin med
patina.




Och som vanligt när jag varit på
inköpsresa i Danmark,
har jag hittat massor av madam blå.
De finns under emaljerat.
Längst bak står ett vackert stallfönster
i engelskt rött.




Och här det sista järnfönstret för
 denna vecka.
Ett välvt fönster i en mycket liten och 
ovanlig storlek.
Framför det en samling benvita såskoppar.
Så fina att ha blommor i.
Dem hittar ni under fliken porslin
med patina.
Det cremefärgade fatet finns under
porslin/servering.
Här kommer en extra bild på några av
skålarna...




Och nu till sista samlingen för denna
vecka.
En gammal charmig barnstol i vitt.
Den hittar ni under mindre
möbler.
Och på den en helt fantastisk terrin
från tyska Villeroy & Boch.




Kolla in de vackra handtagen!!!
En extra bild på dem...






Hoppas ni gillade det ni ser.
Själv tycker jag det var otroligt vackra 
gamla ting denna vecka.
Som vanligt hälsar jag er varmt välkomna
in i

Kram Pia


2 kommentarer:

Marits Hverdagsgleder sa...

Å som jeg ELSKER disse bildene av disse utrolig vakre tingene. Skulle ønske jeg kunne kjøpe ALT sammen!
Her skinner solen fra skyfri himmel! Ha en fin dag, Pia.
Klem

Vit Hortensia sa...

JA, så mycket fint!..och så fint fotat...som vanligt :-)

Ha det så bra!
Birgitta