onsdag 11 april 2012

Veckans nyheter

Onsdag och det betyder som vanligt att
jag presenterar de nyheter jag lagt in i
web-shopen i veckan.
Vi kör direkt!





Denna gamla fina klocka finns inlagd
under övrigt.
Kolla in alla de vackra detaljerna,
som sniderier, änglahuvud och
monogrammet på pendeln mm.
Lite närbilder...






På nästa bild hittar ni en gammal resväska,
den finns under fliken
industristil/övrigt.
Ovanpå den står en terrin och djupa
desserttallrikar i svartvitt.
Dem hittar ni under sina respektive
underrubriker under porslin.
Missa inte den fina "vippbara" ljusstaken
i mässing.






Och här kommer lite lantligt 
blåvitt!!






Allt på bilden finns inlagt under 
porslin utom den vita skålen på fot i
mitten, den finns under
pressglas/skålar.
Missa inte det fantastiskt vackra
stekfatet i mönstret Göteborg från
Gustafsberg längst bak.
Det är tillverkat 1895, och jag bara älskar 
det vackra mönstret med
fåglar.






Och här lite lila porslin, något som är
mycket populärt just nu.





Längst fram står två skålar på fot
i mönstren Lila spets och
Asiatic pheasants.
De har bägge en ljuvligt sliten patina,
så dem finner ni under fliken
porslin med patina.
Grytlapparna finns under textil/kök.
De vackra tallrikarna heter Carrara och är
tillverkade för 140 år sedan!!






Närbild på de ljuvliga shabby chic målade
lampetterna för levande ljus.
Dem hittar ni under
lampor/lampetter.

Till sist ett collage med bilder
på det vackra lila porslinet.





Som vanligt hälsar jag er varmt välkomna
in i 

Kram Pia

5 kommentarer:

Puumuli sa...

Vilken vacker klocka du har där! Man ser sällan pendlar som är lika fina. Jag tror nog att den hittar snabbt ett lyckligt hem!

Ha en skön dag!

Kram
Sari från Puumuli

skifferhuset sa...

Hej Pia! Man blir helt salig av allt vackert, gillar ju allt porslin i blått, så jag bara tittar å tittar på detta! Kram Iréne

Unknown sa...

Så mycke fint du alltid finner och lägger in i din webbutik var vecka.
Min favorit denna vecka lär nog bli den vackra klockan eller vippljusstaken. Har märkt att jag börjar gilla mässing igen, är mååånga år sedan mina ögon fastnade för det ;).
Ha en fortsatt bra vecka, kram Ing-Britt

Holly Design sa...

Åhå, du har så mycket fint.
Gillar väskan jättemycket och terrinen som står på. Vad kostar frakten på väskan? Är du intresserad av att köpa upp äldre underkläder och särkar, kanske?
Ha en fin kväll / Gunilla

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Oj så mycket fint !
Porslinet är ju helt underbart !!
Hoppas du är piggare !
Kraam/Lotta