fredag 23 december 2011

God jul!

Det blev en liten ofrivillig
blogg paus.
Har helt enkelt inte haft tid och ork.
Har varit otroligt mycket att göra så att
alla kunder skulle få sina paket 
innan jul.




Så idag har det varit fullt upp.
Fixat skinka, tomtegröt, städat, slagit
in paket, klätt granen, fixat vårt traditionella
danska gottebord...mm.
Har inte stressat så värst, men visst är
det en skön känsla att kunna sätta
sig i lugn och ro och bara njuta
av stillheten och den glimmande
granen.





För första gången skall jag fira julafton
utan ett av mina barn.
En lite konstig känsla.
Men han kommer med sin lilla familj på
juldagen istället.
Jag tänker på hur lyckligt lottad jag är med
mina fem underbara barn.






För mig är julen en tid full av kärlek
och samvaro med dem man älskar.
Samtidigt tänker jag på alla ensamma.
På barn som far illa pga alkohol, bråk,
stridande föräldrar osv.
Känner ofta att man inte får ta allt för
givet, och känna tacksamhet över
allt det fina man har.






Önskar er alla en vacker, fridfull
och stämningsfull jul.
Åh vad jag längtar efter julskinkan,
Ris á la maltan och allt det andra goda...






Från oss alla i Skogslyckan
till er alla
en riktigt god jul!

Kram Pia

42 kommentarer:

linnea-maria sa...

Vilken tjusig gran!! Många God Julkramar /Therese

Tinis vita hem sa...

Din gran är så fin :)
Jag önskar dig och din familj en riktigt god jul!
kram Tini

Anonym sa...

Vilken ljuvlig gran... Och din bloggpaus är helt förstående, fast du varit saknad;) Så lägg nu upp fötterna, smutta på en glögg (eller vin) och njut av ledigheten en stund;)

Önskar dig en härlig ljuvlig underbar Jul

Lyckans lilla hus sa...

Det samma till dig kära du! Sitter precis och känner en så´n enorm tacksamhet över min underbara stora stökiga familj :D. Våra tre tonårskillar städade huset, plockade undan OCH tände ljus när "gubben" och jag julshoppade på tu man hand ikväll. Är man stolt eller...? ;). Ha en underbar jul!! Kram Marie

Blått til lyst sa...

Vakkert - både tekst og bilder!
Juletreet var nydelig!!!!!!!!!!!!!!
Visst er julen til ettertanke, til omsorg og kjærlighet.
Måtte dere få en fredfull og gledelig jul - alle gode ønsker fra Liv

Bittan sa...

♥Tack det samma söta Pia.
Hälsa familjen
Kram från oss♥

Birgitta sa...

Önskar dej också en skön och mysig GOD JUL. Hos oss är bara ett av barnen hemma. Det blir så när de har egna familjer och lång resväg.
Kramar Birgitta

Nette Cecilia sa...

En riktigt god jul till dig o din familj .Jättevacker julgran ,Nette

Livet på Vestergård sa...

Så stämningsfulla bilder. Önskar dig en riktigt Fridfull Jul!
Kram Kicki

Rapport till Vänfors sa...

Vackra bilder...se nu till att samla energi i jul.
Ha en fin julhelg
Kram Annika

♥ Pia... sa...

Go jul i stugan:).. Vilken fantastisk gran du har... och visst är det härligt när man får ha alla nära och kära hos sej på julen.. kram från Pia

G:a Affären sa...

Vilken Fanny och Alexander gran!
Jag önskar dig en God Jul vännen!
♥ /Cia

Margareta sa...

En sagolikt vacker gran.....
Hoppas du får känna julfrid några dagar nu tillsammans med familjen.

En riktigt GOD JUL till er alla!
julkramen från Margareta

Mina Gouldsamadiner sa...

Precis det du skriver Pia är ngt jag tänker på idag,att egentligen den finaste julklappen av alla är kärleken till nära och kära,inget som är själklart för alla.
Jag gillar din gran,en riktigt härlig gammaldags gran.
Njut av dina barn och av din kärlek till dem.Önskar jag hade den relationen med min egen familj...
Kramizar.

Rummet för välbefinnande sa...

Åhhhh så lite jag har bloggat ett tag Pia. Tycker jag har missat hur mycket som helst.
Men, nu kommer det i alla fall en bamsestor julkram till er i Skogslyckan.
Hoppas ni får en toppendag tillsammans.
Kram från Mia och Jan

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken vacker gran!

Önskar dig och din familj en riktigt GOD JUL!

Varma kramar,
Regina

Fra huset i svingen sa...

Er bare en liten tur innom for å ønske deg og dine en riktig god jul og et godt nytt år :-D

Juleklemmer Karianne

Lena/isklockan sa...

Önskar Dig och din familj desamma....en trevlig, mysig och fridfull helg.

Kram

hemma hos lilla mej sa...

Vilken vacker gran!!!!!

Önskar dig och din familj en riktigt
♥ GOD JUL ♥
Julkramar Rita ♥

Med en doft av lavendel sa...

Hej!
Så vackra juliga bilder, önskar dej o din familj en skön jul
kram Annika

Pia sa...

Gillar skarpt din glittriga gran!

GOD JUL!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken fin gran. så vackert när det glittrar i dom röda julkulorna. Önskar dig en riktig GOD JUL ♥
Kramar
AnnaMaria

Photo by Maria sa...

En riktigt härlig God Jul önskar jag dig och dedina med..

Kram Mia

Snäckskalsdalen. sa...

God Jul och det var mig en rysligt vacker gran, gammaldags och härlig!
Agneta julkramar

(eddas) sa...

Et nydelig juletre du har....ja du er heldig som har 5 barn...en stor lykke i livet.
Kos dere masse i julen..
stor juleklem

Anonym sa...

Å Pia det är så sant det du skriver. Vi är lyckligt lottade.

Underbara bilder visar du.

God jul önskar jag dig och dina.

Kram Linda

Fru R. sa...

Riktig GOD JUL til deg din familie :)
Ha en GODT NYTTÅR.
Klem fra Mette

ängeln i vitt sa...

En riktigt GOD JUL önskar jag dig.

Varm kram / Carina

Gunillasljusglimtar sa...

Fint inlägg du skrivit ändå fast du har fullt upp! Tack för titten Pia hos mej,det värmer ska du veta...Ha en fin fridfull julaftonskväll...kram Gunilla

Uttan sa...

Vilken vacker gran....

♥ GOD JUL ♥

Kram!

Högagärde sa...

Vilken härlig "Fanny och Alexander" julgran ni har. GOD JUL på dig.

Gugis Pärlor sa...

Vacker gran! God Jul till dig!

Julkram Gugi

Kristina sa...

Hej Pia!
Tack för din julhälsning!! Vill önska dig en fortsatt fin och härlig julhelg!
Ha det så gott!
Kram Kristina

Jenny sa...

Vilka stämningsfulla bilder, ha en fortsatt trevlig julhelg.

Kram,
Jenny

"Hemmet är min vrå" sa...

Vilken vacker gran, och fint runtomkring. God forsättning och ha det så bra. Kram Mimmi

Gumpebo sa...

God fortsättning goa du. Jag håller med dig i allt. Det är en gudagåva att ha sina nära och kära hos sig.

Roser og Patina sa...

Kjære gode Pia. Vil ønske deg en fortsatt god jul! Så vakkert pyntet tre:) En nydelig stemning hjemme hos deg! Go klem Ellen.

Fågel Blå sa...

Önskar dej en fin fortsättning på Julen!
Kramar Kathrine

Miruschka sa...

Tittar in som hastigast för att önska dig en god fortsättning!
Kram♥

Fröken Tindra sa...

Jättevacker gran! God fortsättning! Passa på att njuta lite extra av familjen.
Kram!

Bittan sa...

Hej söta Pia !
Tack det samma !
Hoppas juldagen med lilla Prinsessan å stora Prinsen blev lyckad .
Det är en märklig underbar känsla det där med barnbarn. Klockorna stannar fortfarande å jag fullkomligt drunknar i hans ögon ♥
Må så gott.
Kram Bittan

Sologbolig sa...

Ønsker deg fine juledager. Klem.