lördag 18 september 2010


Terriner och pelargoner

I Skogslyckan finns inte många "traditionella"
blomkrukor.
Mina fönster är fyllda av terriner.



I kök, vardagsrum och matsal är alla
blåvita.



I hallen uppe har jag terriner med rosor osv...


Pelargonerna börjar bli glesa och en hel
del gula blad börjar synas...
hm...kanske beror på att jag glömmer
vattna dem.



Men jag har så svårt att skiljas från dem.
Brukar senare på hösten göra lite mer
höstaktiga blomplanteringar,
men inte ännu...




Tycker det är så vackert med de rosa
blommorna mot det blåvita porslinet.




Det blåvita porslinet har följt mig
genom hela livet,
och jag kommer aldrig att tröttna.




Allra längts upp i högra hörnet
på denna bild, skymtar ni platsen jag
stod på när jag fotograferade den nya headern
härom dagen.



Fortsätt njut av helgen
mina goa bloggvänner!

Pia

27 kommentarer:

Felix sa...

Det var minsann inga dåliga blomkrukor du har! Men varför ta bort pelargonerna?? Det går alldeles utmärkt att ha pelargoner i köksfönstret (eller något annat fönster) året om!

Fina blommor du har i trädgården också! Jag saknar syrenhortensian som dog för ett par år sedan. Får nog skaffa en ny, men jag har letat efter uppstammade såna, men utan resultat. Tycker de uppstammade är snyggast. Får väl annars stamma upp en buske själv...

Hösthälsningar
Elisabet

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Vilka ljuvliga terriner du har, passar fantasiskt fint i din vackra matsal.

La märke till den stora hängfotogenlampan över bordet, såå himla vacker!!

Kram kram

Gammel stil sa...

Så vakkert:) Dette var jo kjempelurt!! Så inspirerende du er:) Vi blir like glad for hvert innlegg du legger ut:) Alt var nydelig!:)

Ha en vakker dag vår søte venn:)

Klem:)

GroLinda sa...

Heisan ;o)
Dette var nydelige bilder fra vinduene dine. Flott porselens terriner og krukker du har ;o) Det er så vakkert hos deg! Ønsker deg en fortsatt flott og nydelig helg ;o)
Klem fra Gro :o)

Livet på Vestergård sa...

Man njuter så av dina bilder, ni har ett fantastiskt vackert hem!
Både pelargoner och terriner är vackra.
Ha en skön lördagkväll! Kram Kicki

Jenny sa...

Hej Pia!
Vilka fina terriner du har! Passar jättebra att ha Mårbacka pellisar i:) (mina börjar oxå se höstdassiga ut..)

En sån vacker takkrona du har där ovanför bordet, suck!


Ha en fortsatt härlig lördag!

Kraam Jenny

EM sa...

Vilka fina terriner du har. Blåvitt är också en favoritfärg här. Dukar gärna med det. Och så har jag Gefle flytande blått så klart.
Mina pelargoner börjar också få lite gula blad, men de blommar glatt ändå. Snart får dom komma in från uterummet och trappan, så får vi se var de hamnar under vintern.
ha en fortsatt skön helg
kram elsamarianne

Norregård sa...

Tjusigt!!!

Njut kvällen;o)
Kram Malin

Ewa`s Galleri sa...

Sååå fint det hus är,verkligen bra bild
Jättefin kombination det blåa med rosa blommor
ha en skön lördagkväll
Själv rensar jag kantareller
o sambon ligger i sängen o hostar

Betty sa...

Håller verkligen med dig om att avskedet från Mårbackorna kan kännas trist , men vi ses ju snart igen.

Kram på dig ! Betty

Elle sa...

Man ser verkligen din kärlek till blå-vitt porslin. Det passar in så bra i miljön. Din matsal är helt fantastisk. Jag kan nästan höra en stor klocka ticka i bakgrunden...du har inte en stor gammal klocka tickandes någonstans?*ler*
Ha en skön lördag!
Kram Elle

(eddas) sa...

Snakk om dame som har terriner...noe så nydelig...så heldig du er...
ha en kos kveld over der:)
eddaKlemmer

Änglarnas hus sa...

Hallojsan Pia!!

Vilka ljuvliga terriner du har..och så MÅNGA!! Jag har två vita som jag vårdar ömt så jag förstår din kärlek till dina!

Jag har också kvar pelargonerna..som vackrast nu så!

Ha en härlig lördagskväll!! Kramis Sanne

Country Hill sa...

Så många vackra terinner Du har och så vacker matsal. Mina pellisar har gett upp alldeles blir att skaffa nya till våren.
Ha en fin kväll!
Kram Lena

Britt sa...

Här är tjejen som slår på stort! Minsann inga dåliga krukor du har, wow! Jättesnyggt!

Ha en riktigt skön lördagkväll.

Kram Britt

Margareta sa...

Olika och ändå så enhetligt.Det finns nog inget finare än en terrin till ytterkruka.Tänk att man kan samla ihop så många.Det är sååå fiiint!!

Ha en fortsatt trevlig helg!
Kram Margareta

Huset vid ån sa...

Åh, Jag älskar kombinationen terriner o perlagoner, Så vackert!!

Må så gott!
Kram T

Country Hill sa...

Jamen Du förstår vad roligt vi skulle ha haft!
Kram Lena

Alberte sa...

Vakkert!

Klem ♥ Jannicke

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Pia.
Ja du har verkligen ett vackert hus, jättefint, och ni har ritat det själva, vad duktigt.
Baksidan blev så snyggt som bakgrundsbild.
och så dina fina terriner, och hela miljön, du bor jättesnyggt, här är det rena skogskojan i jämförelse, ha,ha.
Sen tycker jag om när du har dina fina stolar i naturell färg, och det passar så bra in i din miljö.
Nu är jag så trött, ska krypa ner i sängen.
Hoppas du får en fin Söndag, i morgon drar jag ut i skogen, följer maken på älgjakt.
Måste sova, ska upp kl 4.
Många kramar till dig begåvade kvinna.
Från Zara.

Sirpa sa...

Du har så fint hemma hos dig!
Gillar här fönsterna är filla med blommerna!
Jag har inte heller köpt än nån höstblomma!
har det skönt!
Kram Sirpa

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken vacker matsal, fönster, möbler, lampan ja allt! Och så dina fina terriner, mycket vackert med pelargoner i. Du har ett underbart hem.
Har skickat en award till dig, men kom ihåg att det är ju bara en lek. Gör den om du har tid och lust.
Varm kram
AnnaMaria

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Vilket fint blomfönster och stora fina pelargoner. Är det Mårbackapelargoner du har?
Kram Anette

Jenny sa...

Hej Pia!
Tack för hjälpen med porslinsnamnet! Hade på känn att just du skulle veta vad det var för något;) Vad mycket du kan om gamla grejer:)

Ha en fortsatt skön söndag!

Kraam Jenny

himlaverket sa...

Vissa saker tröttnar man inte på.
Man känner för dem och njuter av dem.
Skönt när man kan vara sin egen och ha det som man vill...
Kram

Tigris Predikantan sa...

Förstår att du inte tröttnar, det är så vackert!
:)

Fröken Tindra sa...

Vekligen jättevackert!
Kram!