torsdag 24 juni 2010

Vila
 Att stänga av och försvinna in i sin
egen lilla värld.
En värld av drömmar och förhoppningar,
och inspiration..mmmmm


Igår var jag och hämtade den bok som
kommer att bli min absoluta sommar favorit.
Anette Hjerpes och Katarina Nilssons
bok Lantlig charm.
Mitt exemplar köpte jag hos





Jag har så lätt att bli uppslukad av böcker!
Jag drömmer mig bort bland vackra bilder,
och omvärlden försvinner...
Jag fylls av inspiration, och vill helst
sätta igång och ändra hela mitt hem med
en gång.
Jag tror ni känner igen er..?



Denna underbara bok får mig att känna
just precis så.

När jag bläddrade i boken spred sig ett
lyckligt leende över mitt ansikte.
Vet ni varför...jo för på varenda sida
finns just sådana saker som jag säljer i
Bengali, Stjärnsund, silver, textil osv...
Skönt att få lite bekräftelse,
att min smak inte är helt åt "helskotta".



Om ni inte redan köpt boken
så kan jag varmt rekommendera er att
göra det.

Jag vill samtidigt passa på att påminna
er om mitt lotteri som pågår
till på söndag.
Tre vackra priser bestående av smycken
och pressglas.
Alla kan vara med,lämna bara en kommentar
under ursprungligt lotteri inlägg.
Klicka på lotteri under etiketterna i 
högerspalten.



En gång i mitt liv har jag provat
midsommar traditionen att lägga sju sorters
blommor under kudden.
Året var 2004.
Dagen efter träffade jag min stora
kärlek som jag idag är gift med.

I kväll kommer mina första Danmarks gäster.
Så nu blir det nog inte så mycket bloggande.
Vill önska er alla en underbar
midsommarhelg, full av kärlek och vila.


Varma midsommarkramar
från mig




 

21 kommentarer:

EM sa...

Glad midsommar önskar
elsamarianne

Elle sa...

Minns att jag som barn gick och plockade blommor och lade dem under kudden. Men jag drömde nog aldrig om min blivande man. *ler*

Kul att det fungerade för dig!

Önskar dig en jätteskön midsommarhelg!
Kram Elle

Tigris Predikantan sa...

Roligt med bekräftelse, eller hur? Ha en trevlig midsommar och du ... du läger väl inte sju under kudden igen ... bara på skoj eller så, vad? *ler*

Rummet för välbefinnande sa...

Ahhhhhh, jag tror jag dånar! Vilken underbar bild du har överst. Så mycket Mia i den.......
Ja, det var allt ett lyckokast det där med blommorna under kudden. Tur att du provade *ler*
Har också köpt boken och den är så fin. Snacka om att du har mycket som är som hämtat ur den. Den där kudden fick mig att smälta. Ser du inte att det är ett M på den också?! Kan det vara ett tecken :P
Hade ju så gärna önskat att jag varit hos dig och fått försvinna in i lyckans himmel en stund där blanda alla saker och köpt med mig en hel del hem - SNYFT!!!!!!!! Skulle det funka för dig om jag åker en veckodag?????? Orkar snart inte med att vänta längre.
Helgerna är bokade så långt fram nu.
Ha nu en helt underbar midsommar och jag vet att ni kommer att få det hur roligt som helst. Ge Emma en stor kram från mig.
Bamsekramar Mia

vita drömmar och svarta tassar sa...

Underbara bilder du visar & boken ser ju hel mysig ut...

Ha en skön Midsommar
kram wivi

Fågel Blå sa...

Underbara bilder från dej!
Och jag skall också köpa bokden!
Du kudden med rött monogram som syns på bilderna säljer du den?
Hoppas du fåren underbar Midsommar!
Kram Kathrine

hemma hos lilla mej sa...

Vilka bilder du visar.Helt underbara.Önskar dej en Glad Midsommar vännen.Kramar Rita ♥

Britt sa...

Ja visst är boken underbar?

Ha en riktigt härlig midsommar!

Kram Britt

Grön Iris sa...

Hej du söta!!!
Vilka fina kompositioner du gjort med boken och dina underbara ting du säljer.

Vilken solskenshistoria om midsommarbuketten, härligt! *ler*

Ha en skön helg med vännerna och familjen så skrivs vi nästa vecka.

Kram Linda

Jenny sa...

Hej Pia!
Har precis suttit o kikat i din fina webshop! Vad många vackra saker du säljer! Såg att du har det vackra rödvita porslinet (Bengali) som syns i Anettes bok:)

Ha en trevlig midsommarhelg! Här (och i din butik) kikar jag gärna in igen!

Kraam Jenny

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

jag älskar också att läsa! många vackra bilder!
tack för din röst i ellos tävlingen.

Marie sa...

Önskar dig en riktigt fin Midsommarhelg!

Kram Marie

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Härliga bilder!
Då fungerar ju det med 7 sorters blommor under kudden. Jag måste säga det till flickorna.
Ha en skön midsommar!
Kram Anette

Country Hill sa...

Kikar bara in för att önska en härlig Midsommarhelg!
Kram Lena

gamla skolan sa...

Då behöver du inte lägga några blommor under din kudde , det räckte med 1 gång !! Önskar dig en riktigt fin midsommar ! Kramar Susanne ♥

MiaMaria sa...

Härliga bilder!

Skön midsommardag till dig!


MiaMaria

Nyanser av vitt sa...

Hej på dig,
Så underbart romantiskt med blommorna och din man.Nu ska jag in och delta i ditt fina lotteri
Kram Agneta

[ c o y o t e ] sa...

Vilket härligt midsommarminne!

Ha en skön morgondag!

Kram Mia

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Jag väntar fortfarande på boken som jag beställt, längtar såå tills jag får mitt ex i handen :)
Perfekt läsning nu till semstern!!

Ha en fortsatt fin midsommarhelg!
Kramar Linda

OlgaA sa...

Så fina bilder!!! Boken många pratar om... Troligen är den bra, men jag ska vänta på en annan som kommer ut på hösten...

Ska kika nu i din butik! :0)

kram/Olg@

Jenny sa...

Hej Pia!
Hoppas du hade en riktigt trevlig midsommar!

Kraam Jenny