måndag 14 juni 2010

Helgens bravader

Som vanligt har det varit en härlig helg!
Tänk så mycket man har runt omkring sig
som berikar ens liv.

Igår var jag och dottern på en liten tur till
Jönköping.
Jag var nämligen där i tisdags med en vän
på loppis runda.
Där stod en soffgrupp som jag förälskade mig i.
Mörkt trä och olivgröna sammets dynor.
Okey inte min smak med den hade potential
och jag funderade på att köpa den,
renovera och sälja, men hur som helst
jag köpte den inte.


 Men väl hemma kunde jag inte släppa tanken.
Vi har länge pratat här hemma om att göra om i
tv-rummet.
Det har en stil just nu som vi ångrar lite,
och som liksom inte smälter in i det 
övriga husets stil.
Vi har funderat på att köpa Ikeas Eketorp
soffor, med den snygga blåvita klädseln.
Men varför Eketorp som alla andra har?
Nu står den här snyggingen här och skall 
genomgå en Pia-förvandling, och jag och
dottern hade en mysig tur till Jönköping.




I morse kom mina två minsta söner 9 och 11 år
gamla, med händerna bakom ryggen.
De hade varit ute på en cykel runda.
-Vilken hand mamma?
Jag pekade och fram kom denna underbara
sommar bukett.
Med en kommentar om att det gjorde väl inget 
att vi plockade lite blad också,
vi tyckte det var snyggt när det hängde ner...
vilka killar...ler.




Idag har jag hjälp dottern att tapetsera
två stycken fondväggar.
Underbar tapet från Borås tapeter.



Och även haft besök av äldsta sonen med
familj och mitt lilla älskade
barbarn Arvid.



Jag känner mig så rik, en underbar man och
fem underbara barn att älska!

Ha en bra start på veckan
Kramar Pia

9 kommentarer:

Mys och hemtrevnad sa...

såååå sött litet barnbarn...du är lycklig lottad! Kramis semlan

Fågel Blå sa...

Åh så fin grupp du köpt kommer säkert bli helt underbart!
Och vilken liten söting på bilden!
Hoppas du får en ny fin vecka!
kram Kathrine

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Vad härlig med barn och barnbarn och vilken fin soffgrupp du har köpt och vad fint utskuret trä. Kap!
Kram Anette

Lilla Rummet sa...

Vilken fin fåtölj och vad vackert snidad den var i sitt mönster.
Så fin bukett du fick av barnen, de är bara för härliga.
Häftig fondtapet, det finns så mycke snygga nu.
Så söt litet barnbarn du har. Själv har jag 3 barnbarn och det är bara så underbart.
Ha en härlig vecka.
Kram Britt

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Pia.
Ja du är verkligen rik, det håller jag med om.
Och så läckra möbler, jag kan tro att de kommer att bli jättefina.
Visst är det så, att man kan ha lite eljest, i stället för Ikea, inte för att jag har något emot Ikea, men det blir ju som mer spännande.
Tack för din kommentar, den uppskattas.
Jo jag gillar ju korsen själv, så jag ska behålla två stycken.
Jättetack för berömmet, jag ska visa honom det, glad!!
Barnen är ju det bästa som finns, stora som små.
Vilken underbar bild på barnbarnet, jag trodde aldrig att du hade barnbarn, man får gratulera, stora rikedomar.
Ååååååååååååååå jag minns med stooooooooooor saknad de där buketterna, nu är det ingen som ger mig buketter, så där härligt spontant.
Och att få se, deras spontana förtjusning över deras bravader.
Jättefin bukett.
Kram Zara

Norregård sa...

Hej!
Spännande att se din förvandling;o)

Kram Malin

Unknown sa...

Kul när man ser möjligheten, och jag tror att de blir så fina. Så är det ibland att man inte kan glömma vissa saker och då är det är det bara att slå till. De köpen ångrar man sällan. Tapeten var så fin, kul när det har kommit så fina tapeter nu. Gulliga killar du har. Då är de nästan jämngamla med mina tjejer. Och så har du barnbarn också, så söt han var.
Ha en fin fortsättning på veckan!
Kram Anna

Solveig sa...

Ja, av og til må man bare følge hjertet - det blir som regel det retteste:o)) For et flott møblement!! Nydelig med alle utskjæringene - helt spesiell!
Ja, er det ikke herlig med gutter som ønsker å gi sin mamma en bukett markblomster. Jeg har også to av det slaget og "smelter" like mye for hver bukett.
Det er deilig og berikende å ta vare på de herlige hverdagsgledene!
Ønsker deg en flott kveld.
Klem fra Solveig

Huset vid ån sa...

Hej vännen!
Åh, vad spännande att få se resultatet, kommer säkert bli superfint o bra! Vilken sötnos du har till barnbarn, förstår att du är lycklig farmor....SommarKramar till dig! Therese