fredag 14 maj 2010

Skogslyckans hall

Allra först vill jag påminna om
dragningen på Ateljé Skogslyckans
lotteri imorgon.
Det är fortfarande inte för sent
att delta.
Lämna en kommentar på detta inlägg
och ni är med!


Sist fick ni se en glimt av Skogslyckans
matsal, blå rummet.
Nu tänker jag låta er se några bilder
från nedre hallen.


Det stora hjärtat ni ser skymta
i spegeln, sitter på toadörren.
Och ett mindre hjärta på pinne,
pryder ormbunken på piedestalen.
De är tillverkade av duktiga Mia,
och kan beställas här



Som jag skrivit förr tycker jag om
att bryta av allt det vita 
med lite färg.
Här en tavla målad av Martin Qvist.



Och här tronar ett skåp fyllt av
blåvita terriner.
Ett skåp av många i Skogslyckan.
Även i hallen är det vackra
stuckaturer i taken.



Under trappan står ett bord, gjort
utav ett gammalt
symaskins underrede.


Okey! Jag har inte glömt att det
är fredag, som vanligt hittar
ni Pias fredagshistoria till höger.
Skratta lugnt och ha en mysig fredag.

Imorgon får vi se vem som
vinner de vackra rödvita
kökshanddukarna!
Kram Pia

9 kommentarer:

Mys och hemtrevnad sa...

Vad underbart fint du har det!!! älskar stukaturer...Texten du vet väl om att du är värdefull är min favorittext. Den har jag sjungt i kyrkan för mina barn då de döptes...kramis semlan

Rummet för välbefinnande sa...

Kikar in med en fredagskram till dig! Nu har jag fått mig ett härligt morgonskratt och det kommer jag att jobba fint på hela dagen.
Tror till och med att det kommer att räcka till söndag fm *ler*
Så kul att se det lilla hjärtat på plats också.....
Kram kram Mia

Penseldraget sa...

hallo pia
vilken tur att jag kika in till dig så jag hinner delta i din fina utlottning =) har helt missat den ...så fint du har de , dina vackra möbler och alla detaljer är så vackert...idag vräker de ner här så idag blir de nog en del målat =)
kram pia

Livsnjutaren sa...

Hejsan!

Läste hos någon som rekommenderade att titta in här hos dig.
Det var en god rekommendation
Massa BLÅTT o det är min älsklingsfärg.

Ett gott skratt bjöd du på, så det kan gå
stackars man, ja det är inte alltid kvinns är så snälla, men har huvudet på skaft, o vet vad dom vill.

Tyckte orden
TRO
Gör saker Möjliga
Inte enkla
Är så rätt

Tack för att jag fick ta en titt o vara tillsammans med dig. Kommer o hälsar på igen

Kanske man kan vara med på en lott ??
Blogg har jag inte är bara en Livsnjutare
Livet ger så mycket En solig hälsning

Eva Agnes sa...

God fredag Pia!
Just i kväll har jag placerat om mitt blå porslin jag samlar och satt undan en del. Inte blev jag riktigt nöjd och tänkte, att nu tittar jag lite på andra bloggar hur de har löst placering av blå pjäser. Så kommer jag det första jag gör till dig. Toppen nu fick jag lite andra idéer.
Tack också för fredagshistorien. Man ska se till att ha kul. Vilket de tre tanterna verkligen kunde.
Kramar Eva Agnes

Norregård sa...

Hej!!!
Jag vill gärna vara med i utlottningen!!
Så mycket fint du visar....suck...

Kram Kram malin

vita drömmar och svarta tassar sa...

Vilket underbart hem ni har så ljuvliga bilder mee like!!
Ha en mysig helg!!
kram wivi

Huset vid ån sa...

Hej vännen! Viket vackert o smakfullt hem du har.....Bilden på det vackra skåpet med terrinerna är ljuvlig! Såå himla fint! Ha en bra dag! Lördagskramar Therese

hemma hos lilla mej sa...

Vilket underbart hem ni har.Vilka ljuvliga bilder.Önskar dej en fin kväll Kram Rita ♥