torsdag 29 augusti 2013

Tokiga infall

Tokiga infall!

Ni som följt bloggen genom åren vet
att jag är lite småtokig och spontan...
eller ja okey då..heltokig...ler.

Igår kväll provtvättade jag en del av de
gamla underkläderna som skall
säljas utanför butiken på lördag.
Och på förmiddagen strök jag dem och stod och
funderade på hur jag skulle fota dem
här till bloggen?




Då slog det mig, jag ringer min lika 
tokiga och spontana vän Tina!
- Vad gör du?
- Finslipar på det sista på ett jobb.
- Vill du komma hit så fotar vi
varandra i gamla underkläder?
- Japp va kul...kommer om några minuter.
Ha ha full fart...




Jag som inte ens kammat mig far omkring
och stryker färdigt och står
i en av de gamla underkjolarna
 och bh när Tina kommer inrusande som 
en frisk fläkt!
Skrattande tar vi på oss och springer
fnittrande som två tossiga småflickor ut
i gröngräset.




En timme efter jag ringde Tina var vi klara,
och resultatet ser ni här!
Härligt med goda vänner där man känner
att man får vara precis den man är...
Samtliga underkjolar, särkar, blusar
och överstycken kommer att finnas på 
utförsäljningen på lördag.
Om ni missat mitt inlägg om den så scrolla 
 ner här på bloggen.
Lördag utanför Ateljé Skogslyckans butik
klockan 9-15.




Glömde berätta vem som är vem!
Tina är den rödhåriga bengeten och jag
är den blonda flodhästen...ler.

Och jag lovar att vara klädd i
"vanliga" kläder på lördag!

Kram Pia

4 kommentarer:

Bellan sa...

Vad härligt med spontana människor! Ler när jag ser bilderna... vad söta ni är!

//Bellan

Nette Cecilia sa...

Fniss så kul ,tänk att det finns sådant bevarat ,kram Nette

Avslutat konto sa...

Men ni är ju så jättefina ju! hihi... Och du, Pia, du är farligt vacker på bilderna! Du kanske skulle ha dem på dig vid försäljningen också? Då skulle de gå som smör i solen. Fast de gör de nog ändå.

Här har jag min mormors och mina gammelfastrars underkläder som min mamma sparat i alla år. Med monogram och spetsar och virkade toppar.. just nu hänger ett gäng med en stråhatt på en herrbetjänt. Ser ganska rart ut med ett halsband på.

Ha det jättegott!
Kram Linnea

Lilla Rummet sa...

Kul med spontana människor och som kan vara som man är.
Ni är jättefina och kläderna helt underbara.

Ha en trevlig helg,
Kram Britt