tisdag 27 augusti 2013

Morgonsol

Det är tidigt i ottan och jag tassar
omkring med en kopp thé.
Har tänt ett ljus och ser solens första strålar
leka sig in genom fönstren.
Thékoppen byts snabbt ut mot kameran,
för en snabb sväng på jakt efter
de där första strålarna...




Den här tysta stunden innan jag ropar
på mina två minsta att det är dags
att hoppa upp är guld värd.
Att sen småprata med dessa mina "eftersläntare"
när de äter sin frukostmacka.
Krama dem hårt innan de ger sig
iväg till skolskjutsen,
ja den stunden vi delar betyder
massor för både dem och mig.




 Är tacksam över livet som gett mig
möjligheten att kunna vara min egen och
ta mig denna tid.
Mina stora barn hade en mamma som hastade
iväg med dem till dagis och skola
innan hon begav sig till arbetet,
och de tycker nog jag skämmer bort de 
två minsta...ler.




Igår kväll gjorde jag något jag skjutit
upp länge.
Spiskupan fick sig ett nytt lager av 
bländande vit kalkfärg.




Förra gången var till advent förra året,
så det var välbehövligt.
Brukar måla den 2 gånger om året.
Kalkfärg är allra vackrast men är skör,
och framförallt kanterna och ner mot golvet
blir det slitet av dammsugaren.




 Nu lyser den gnistrande vit i morgonljuset,
och står redo för höstens värmande
brasor.




Jag får en del mail och förfrågningar
angående försäljningen av det gamla
lagret utanför min butik på lördag.
Jag kommer försöka fota lite mer och lägga
in bilder här senare i veckan.
På frågan om jag kommer att sälja det som
blir över i min butik sen?
Det är en fråga för ägaren som jag får 
återkomma med svar på.




Kram Pia


2 kommentarer:

MissMette sa...

Hei Pia
Lenge siden jeg skrev noen ord her inne til deg :) - men jeg er innom både blogg og webshop for å titte på nye bilder og ting du selger. Mye fint du viser frem - og vakre bilder fra ditt hjem ღ Her har det vært ferie og har så vidt begynt å komme igang igjen etter ferien :) Håper du har det bare fint, så titter jeg innom igjen gangske så snart... Ha en fin, fin dag og uke videre - stor klem fra Mette

Nette Cecilia sa...

Härlig din morgon .Såg om din utförsäljning ,vilken lycka att få se dom varorna .Jag som jobbar med det känner bara att det är så synd att du är så långt borta ,hoppas det går bra ,kram nette