onsdag 27 januari 2016

Lantlig charm

Auktionerna på Tradera fortsätter.
Många olika färger och stilar men allt
i den gammaldags lantliga stilen.
Sifoner är otroligt populära just nu.
Många frågar vad det är?
Man använda dem helt enkelt förr i
tiden för att kolsyra drycker.
Dessa sifoner är från 10-20 tal och
i vackra färger!




Jordiga färger och naturmaterial är inne.
Här en liten samling vackra föremål.
En Veckojournalen från 1918,
och vad sägs om en fantastisk vacker
bok med präglad pärm som heter Saga och är
utgiven av nordiska museet 1885.




Även den blonda och ljusa svenska
lantstilen håller i sig.
Här en samling i vita, gröna och turkosa toner...




Jag har även fått ett uppdrag att sälja
vackra glittrande nysilverbestick
som använts på Hofsnäs herrgård till
fina middagar och bröllop.
Idag får man ihop en hel uppsättning
för en spottstyver.




Ni finner allt från middagsbestick, 
förrättsbestick till smörgåsbestick mm.
Många har vackra monogram.
Tänk vilken fin present till någon som har
just den initialen eller ibland hela
namn som Anna och Britta.
Kommer löpande framöver lägga ut mer
auktioner.




Till sist vill jag visa två saker som
jag själv tycker är så fina.
Först en urna...




Och en otroligt charmig tavla med
lagom sliten look i bleka
turkos/rosa toner med en fantastisk
ram.



Det var allt för idag men ni hittar
så klart mycket mer fina
gamla ting så titta in på 
Ateljé Skogslyckans Tradera
auktioner.

Kram Pia

6 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Hej!
Jag såg just att jag vann en av dina auktioner! På tradera heter jag ACTHPT! Jag betalar i morgon och hör av mig till dig!
Kram
Agneta

MirandaMaräng sa...

Brukar följa dina auktioner på Tradera. . . .och som vanligt är allt du säljer där så underbart vackert!!
Har lagt några bud nu. . . får se om det räcker!!
Kram/Miranda

Katta sa...

Handlade av dig på Tradera innan jul och är så supernöjd men känner mig jättedålig för jag har inte lyckats lista ut hur man ger omdöme, jag skäms. Ska försöka list ut det. Varm kram Katta

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Underbara bilder som alltid...
Ska lägga bud på en sifon :) de är så vackra
Ha en fin fredagskväll.
Stor kram
Jessica

حراج السيارات sa...



good job

حراج السيارات


filcowy kufer Hogaty sa...

Wow lovely http://hogata-filcowe-cudenka.blogspot.com/