lördag 16 januari 2016

Lantliga ting!

Då är jag igång med nya annonser
 på Tradera igen.
Härliga läckra gamla ting i alla
regnbågens färger.
Kan inte visa allt här men ett axplock 
skall ni allt få se...
Vi börjar med grönt och turkost!




Här hittar ni allt från en gammal dansk
antik brödskärare till mandelkvarn,
gamla sifoner, porslin och
emaljerat mm.
Jord och naturfärger är inne nu...




I dessa färger hittar ni t:ex ett
gammalt charmigt bordsur, en antik  sifon
 i en mycket ovanlig nyans.
Nackspegel, fat och porslin med mönster i 
härliga brunsvarta toner.
Och lite antika ting för det
gammaldags rödvita köket!




Har nosat upp en gammal dansk brödskärare 
i rött och en mandelkvarn och en
fantastisk röd våg!
Blått är väl den mest lantliga färger?




Även här hittar ni en ovanlig antik sifon
i en härligt blå nyans.
Emaljerat, hyllspets, broderat mm
och kavel och skärbräda i
blåvitt porslin.
Vitt är vilsamt för ögat...




En underbar gammal cremevit terrin, massor
av vitt pressglas, pärlor mm.
Och sen säjer jag mina två fina gjutjärns
krukor jag hade i hallen på Skogslyckan.
Till sist lila och lavendel...




Lila är något av det finaste färg jag vet på porslin, och då gärna med vacker patina.
Här finns en enorm och ovanlig
bålskål i mönstret Carrarra.
Jag fortsätter också sälja av min
stora samling av antikt pressglas.
Till sist en bild på lite olika sifoner
ni hittar på mina auktioner.

Passa på!!


Ni hittar mina Tradera-auktioner

Ha en fortsatt fin helg!

Kram Pia


3 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Oh, så många vackra saker! Har varit inne på tradera och tittat! Vill ha allt, väldigt gärna, men behöver jag det......ja!!! Kramar

Mia sa...

Ohh gillar sifonerna, de var ju bara så fina... vill ha =) Kram på dig Mia

Anonym sa...

Åh vad mycket fina saker du har!!!Skulle vara svårt att välja kanske... Jag får nog ta och kika in på Tradera...
Hoppas du har det bra!/Nettan :)