måndag 8 september 2014

Nyheter på Tradera

Nyheter på Tradera

Äntligen är jag igång på Tradera igen!
Jag kommer löpande under hösten
fortsätta att sälja av det antika
lagret som jag höll på att sälja av 
förra hösten när mitt liv tog en 
tvär vändning.



Ni som följt min blogg minns kanske 
det unika lagret från Ulricehamn.
Efter makarna Klas och Augusta Franzén.
Han bedrev knallehandel och hon hade en 
manufakturaffär.
Lagret är daterat 1897-1933.
Då skedde en inventering vid ett
arvsskifte och sedan har aldrig lagret
rörts utan stått undangömt och nerpackat
i bågnande kartonger och
brunpappers-paket.




Ni kan gå in på etiketten Tradera här i högerspalten och hitta gamla inlägg
som handlar om lagret.
Allt är nytt men ändå antikt och det är unikt.
Lagret består av särkar, spetsar,förkläden 
överstycken, sybehör, korsetter,
knappar, prover och massor av annat fint!




Ett litet urval finns nu på Tradera
och som sagt - det kommer mera...
På mina auktioner finns också mycket 
annat fint.
Jag har ju som jag skrivit om tidigare 
bestämt mig för att sälja min
stora samling av antika skålar
på fot i pressglas.
Så många skålar kommer läggas ut
under hösten.




Ikväll går auktionen ut på dessa brännförgyllda fantastiska
kandelabrar i empirestil från början av
18-talet.
De har enormt vackra detaljer som
sirliga rosengirlanger.




Ni hittar också en mycket vacker antik 
ostkupa i flytande blått.
Som en vacker pärla på bordet!
Även den auktionen slutar
ikväll.




Mer från lagret:
Har ni sett vilken ljuvlig champagnefärgad
sytråd med fint silkepapper och som
ligger i sin originalask.
Sytråd är förskvara men ack så fint
att pynta med till lyst...




Antika hårspännen från förra sekelskiftet.
Så sköra men så vackra att
pynta med.




Till sist ett vackert emblem/märke
i metall som är lika gammalt det!
Detta och mycket mer finner ni om ni följer länken under sista bilden.




Ateljé Skogslyckans annonser hittar ni

Kram Pia

1 kommentar:

Mariette sa...

Så fantastisk mycket fint!