söndag 17 augusti 2014

Höstkänningar

Höstkänningar

Sakta, sakta återvänder livsandarna.
Mycket vatten har runnit under
broarna sen mitt förra inlägg 
här på bloggen.
Jag har flyttat från Skogslyckan och
bor numera i det lilla huset jag
döpt till "blommiga huset"




Namnet kommer sig av tapeterna...
Allt är intakt från 60-70 tal med allt
vad det innebär av grönt, brunt och 
mönstrade tapeter..ler
Har nu bott här i två månader och i stort 
sett bara njutit av sommaren, 
bott in mig och lutat mig tillbaka.
Huset har en härlig själ och tar liksom
hand om mig och ger mig sakta 
ro i sinnet.




Det är nio månader sen jag miste min
 äldsta son Martin.
Nio månader som känns som en livstid.
Sorgen river fortfarande smärtsamt i mig
men jag känner starkt att livet
och hoppet återvänder.
Jag känner åter glädje och vet att jag kommer
få ett bra liv och måste lära mig leva
mitt liv med det som hänt.
Ur allt fasansfullt föds också vackra ting.
Känner en enorm drivkraft att hjälpa andra
och använde det som hänt till något fint.
Kampen mot självmord och psykisk ohälsa
har fått en ny drivkraft i mig vilket ni
säkert kommer märka av här
på bloggen.




Jag har börjat fotografera lite igen
och just nu fotar jag de vackraste ting som skall läggas ut på Tradera.
Vet att många av er väntat på att jag
skall komma igång igen och nu i slutet
på augusti är det dags igen.
Jag kommer att fortsätta sälja av det unika
antika lagret från en nedlagd
manufaktur och sybehörsaffär som jag höll
på att sälja av innan mitt liv tog
en så sorgsen vändning.




Jag har också flera nya uppdragsgivare
som jag kommer sälja riktiga godbitar åt.
Dessutom har jag beslutat mig för att sälja stora delar av min unika samling av 
skålar i antikt pressglas.
Ni som följt bloggen genom åren vet mitt
brinnande intresse, men här i 
blommiga huset finns helt enkelt inte
platsen.
Däremot kommer jag behålla samlingen av
gräddkannor själv.
Ni hittar länkar ovan till höger om ni
vill se gamla inlägg.




Sakta hoppas jag kunna börja sätta min
prägel på mitt nya hem.
Men ännu så länge ägnas den ork jag har åt 
att skapa mig en härlig och inspirerande
skaparverkstad i källaren.
Då kan jag på sikt flytta allt från
butikens arbetsrum och på så sätt
utöka butikens yta för att på plats med
mer godbitar!
För även om jag inte klarat att skapa under de
här månaderna så har jag letat
massor av spännande föremål att skapa nya tokiga Junk`n Soul skapelser utav.
Och jag känner att jag nog snart är på G!!



Önskar er alla en riktigt fin start
på nya veckan och inom kort
börjar jag presentera allt de vackra som kommer
säljas på Tradera framöver.

Kram till er alla
från Pia

29 kommentarer:

sylvia sa...

Kjære goe ,
Så hyggelig å se deg igang igjen,
Å så fine tanker og gjøremål du har tenkt på,
Viktige saker du vil jobbe med å engasjere deg i,
Nydelige bilder fra deg,
Masse lykke til vidre min venn ,
Å Ta deg tid <3
Stor klem fra sylvia

Marie maräng sa...

Hej Pia!

Vad kul att höra ifrån dig!

Så skönt att du hittat ett litet mysigt hus att leva i. Det låter som blommiga huset och du är bra för varandra...

Var rädd om dig och skynda inte fram något utan låt det ta den tid som behövs så du blir stark igen.

Många kramar!
Marie

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Mona sa...

All styrka åt dig.

Hajan sa...

En stor bamsekram och ett lika stort " Lycka Till "

Jag vet att Du så småningom kommer tillbaka.
Blev så glad när jag såg att Du gjort ett inlägg, tack för du gjorde det.

kram Hajan

Nette Cecilia sa...

Skönt att höra från dig har ibland funderat hur du har det .Låter farligt det där med Tradera .Varma styrkekramar ,Nette

MissMette sa...

Hei skjønne Pia
Så koselig å se deg tilbake igjen :) Jeg har ikke fått med meg at din sønn er borte - kondolerer så mye min venn ♥ jeg kan ikke forestille meg hvor vanskelig det er og har vært for deg ♥ Håper du finner glede i det du holder på meg og at tiden leger sorgen - selv om den kanskje aldri blir helt borte ♥

Jeg sliter til tider med det samme, dype depresjoner og at livet er bare vanskelig... Nå har jeg holdt meg borte fra bloggen i sommer og prøvd å nytet sommeren og alt den har å by på :) Har veldig lyst til å fortsette med bilder og blogg - men vet ikke helt om jeg klarer... vi får se :)

Veldig koselig å se deg tilbake her i alle fall og så håper jeg du har det bare bra og klarer å være sterk ♥ Stor klem sendes din vei min venn ♥ ♥ ♥

Mia sa...

Underbart! En eldsjäl och konstnär som du är en ära att få följa, all styrka till dig i ditt nya liv, välkommen tillbaka/ kram Mia

Änglarna finns sa...

Hej!
Jag är så glad för din skull! Dels att du mår lite bättre och sen att du fått ett litet hus..eller fått och fått, men du vet vad jag menar! Som du trivs i..och där sakta men säkert håller på att läka!
Jag önskar dej välkommen tillbaka hit till bloggen, för du skall veta, det är känns alltid så bra att läsa din blogg!
Ha det så bra du bara kan! Kram Annika

Min lantliga dröm sa...

Vad härligt att läsa något från dig igen Pia! Och roligt och hoppingivande att du börjar komma tillbaka till livet och vardagen igen. Stort lycka till och många kramar!

Ulrika

Agnetha sa...

Önskar dig lycka till på vägen!
Kram Agnetha

MirandaMaräng sa...

Så härligt att du hittat ett hus som tar väl hand om dig och ger dig kraft! Jag önskar dig all lycka i världen!
Kram

Silveris sa...

Så härligt att du är på väg tillbaka. Har tänkt mycket på dej och din familj.
Önskar dej styrkekramar att gå vidare.
Kram Ingrid

Birgitta sa...

Skönt att höra att livet sakta återvänder med nya erfarenheter. Vill önska dej lycka till i ditt nya hus.
Bamsekram Birgitta

Anonym sa...

Välkommen tillbaka till bloggen,
du är efterlängtad.

Maria

Vit Hortensia sa...

Så himla roligt att åter igen få ta del av det du skriver här på bloggen!
Du har varit så öppen i allt som hänt dig så jag har inte kunnat låta bli att bära med mig av ditt öde i mitt inre. Så omänskligt tungt har det verkat att ta sig igenom livet och känslorna dag för dag utan att veta när det kommer att bli bättre, lättare.
Beundransvärt stark är du!
Allt gott önskar jag dig av hela mitt hjärta!
Kram
Birgitta

Anonym sa...

Så roligt att få höra ifrån dig igen. Har saknat dig.
Kram Monica

Siw sa...

Välkommen tillbaka! jag har kollat hela sommaren och verkligen önskat att du skulle orka komma igen <3

Jenny sa...

Så kul att få höra ifrån dig igen! Har gått in i din blogg då och då för att se om livet börjar vända för dig och det är väldigt glädjande att se att så verkar vara fallet :)
Lycka till i framtiden!

Unknown sa...

Det är ju bara så underbart härligt att se att du är på G igen,även om sorgen ligger där och du börjar på en ny resa i livet....Tänk va lite man vet egentligen...Å det ska bli så spännande att följa dig i det nya...;))

Massor av kramar till dig å all lycka till dig

Unknown sa...

Härligt att läsa och jag önskar dig all Lycka!
Kram/ Berit

Anonym sa...

Hej
Va glad jag blev när jag såg att du är tillbaka Jag har följt din blogg ganska länge. Skönt att se att livet börjar återvända. Kram från Birgitta i Strömsund

Unknown sa...

Hej!
Välkommen tillbaka! Lycka till med allt! Ta den lilla lugna, du hinner nog!
Kram från Nanne

Jenny sa...

Vad roligt att se dig igen! Det verkar vara ett skönt hus, hoppas på att få se mer av det och dina bilder framöver.

Kram,
Jenny

Gun Hansson sa...

Va skönt att du mår lite bättre, det är jätte viktigt att ta den tid man behöver. Har själv förlorat en son för fyra år sedan så jag vet vad du går igenom. Sickar massor av styrke kramar till dej.

Fröken Grön sa...

Jag har tittat in här ibland i hopp om att du skulle vara tillbaka. Det gör mig alldeles varm i hjärtat att konstatera att du är det den här gången!
Styrka och kärlek till dig!
/Anna-Karin

Anonym sa...

Vad glad jag är att du hittat en plats som kan ta hand om dig och så trevligt att få höra ifrån dig för du ska veta att jag tänkt på dig många gånger.
Varmaste styrkekramar från Norge

Elenor

Anonym sa...

Vad glad jag är att du hittat en plats som kan ta hand om dig och så trevligt att få höra ifrån dig för du ska veta att jag tänkt på dig många gånger.
Varmaste styrkekramar från Norge

Elenor

Marie maräng sa...

Hoppas allt är bra med dig!

Såg att du kommit igång med några annonser på Tradera... spännande! Lycka till!

Ha det så gott!
Kram kram Marie