torsdag 31 oktober 2013

Återbrukstips!

Återbrukspaket

Då kommer det ett litet inlägg igen om
det antika lagret jag fått i uppdrag 
att sälja på Tradera.
Det minskar lite på auktionerna och även
med inläggen här på bloggen.
Det beror på enorma problem med internet
som det jobbas stenhårt på 
att lösa.
Men så snart det är löst kommer auktionerna
att öka igen och massa spännande
kommer att läggas in!




Som ni vet gillar jag att återanvända
gamla ting på nytt sätt.
Det är ju ett tänkesätt som genomsyrar
hela mitt företag.
Jag blir så inspirerad av allt de gamla 
fina udda som dyker upp på lagret.
Gillar att göra fina paket och till jul
har jag alltid massor av "fejkpaket"
under granen.



Så jag samlade ihop en hög med spetsar,
band, fransar, guldtofsar, 
knappar mm.
Allt från det gamla lagret...
Jag har slagit in paketen i återanvänt 
brunpapper från lagret, gamla boksidor och notpapper.
Kommer i slutet på veckan lägga in 
nothäften från lagret,
så håll utkik.
Det mesta går att använda på nytt sätt.




Det avslutas massor med auktioner ikväll på vackra band, fransar och tofsar och fina antika emblem i guld.
De är otroligt vackra och gjorda med inslag av
metall så de är tunga och gedigna.
Perfekta till pyssel och
sömnad...




Ovan kom en antik mellanspets,
en guldtofs och några pärlemoknappar
till bruk.
Nedan spetsar av olika slag.




Här har jag använt mig av de gamla
uttjänta resårbanden som blir fina som band på paket,
och ett ark knappar som enkel
dekoration.




Tänk vad en antik fluga piggade
upp på det här paketet.
Dessutom har jag använt av de sköra gamla
hårspännena och de ark som de suttit på.
Det finns massor av spännen som lossnat
som jag kommer lägga ut framöver som kan 
återanvändas som dekorationer.




Mycket av de vackra "guldbanden" går alltså
ut idag så skynda er att titta 
in på Tradera



Kram Pia

3 kommentarer:

Tove Kristin sa...

Så vakkert, fine,fine innpakninger, Liker.

Marie maräng sa...

Vad duktig du är! Verkligen fina paket!

Önskar dig en fin allhelgonahelg!
Kram Marie

MirandaMaräng sa...

Guuud så fina och vackra paket du gjort!!!
Nu måste jag gå in på Tradera igen!!
Kram
MirandaMaräng