lördag 18 maj 2013

Slit och släp

Arbetet i blivande butiken tar just nu
all min tid.
Det är långa arbetsdagar,
men en härlig känsla att se det växa fram.




Jag försöker dela in butiken i en känsla av
mindre rum med olika färger och teman.
Här lite bilder från den lite pastelliga
hörnan...






Tycker tapeten är helt underbar!!
I taket löper massa fula sladdar härs och tvärs
så det problemet löstes med ett
böljande spetstak som döljer det hela.






Jag har även murat ett podie som den
gamla tunga kassaapparaten skall
stå på.






Och affärsdisken tar sin tid att måla med
alla lådor...






Ja som ni ser går det framåt.
Imorgon skall den sista delen påbörjas innan
den lilla toaletten bakom och mitt arbetsrum
skall få sig några omgångar med penseln.






Önskar er alla en härlig helg!






Kram Pia

5 kommentarer:

Eva sa...

Oj, vilket jobb - men vad fint det blir!!!

Kram, Eva

Lisbeth sa...

Hvor blev det smukt med blonder i loftet..:-)
Og herlig tapet.
Du ser jo lige smuk ud selv mens du arbejder, det er det ikke mange der gør!

Her skal også arbejdes i Pinsen. Vi er ved at rydde op i vores lade..den trænger så hårdt..:-)

Kram fra Lisbeth

Vitt hus med svarta knutar sa...

Av dina inlägg kan jag se att din butik kommer att bli något extra och spännande att besöka! Kanske något att lägga till på listan över Smultronställen som jag håller på att uppdatera?

Önskar dig en fin Pingst!
Kram,
Regina

Marie maräng sa...

Ojojoj... så många lådor att måla!
Det kommer att bli superfint i butiken som det ser ut.. synd att det är så långt borta :(

Ha en fin start på veckan!
Kram Marie

Birgitta "Gittan" Ryberg sa...

Så himla duktig du är! Det blir roligt att besöka butiken.

Kram Gittan