tisdag 23 april 2013

Vårfint

I söndags städade jag upp utanför 
vardagsentrén.
Lika härligt känsla varje år när allt 
vinterpynt åker bort och
den ljusa tiden nalkas.




Brukar ha lite olika teman här ute.
Ibland rost, ibland massa trälådor och zink 
men nu kände
jag för lite mer färg.




Det stora rostiga fönstret jag haft i flera år
bytte jag ut mot ett av de fina ljusblå
jag hade med mig hem från 
Danmark sist.




Det lyste upp rejält!!
En vacker hjärtkrans blev pricken över iet
och blå penséer så klart...

Och fröken Agnes fick komma ut ur sin
vintervila.




Regnet strilar ner och det är kallt så
ännu så länge blir det ingen 
morgonkopp här ute.
Annars brukar här vara den soligaste platsen
på morgonen.




Blir ni sugna på att pynta med ett gammalt
 danskt stallfönster
så har jag ett gott utbud i web-shopen.
Finns fler av det vackra ljusblå
om ni blev sugna.





Kram Pia

4 kommentarer:

Britta sa...

Väldigt vackert!
Jag gillar dina stallfönster.....

Ha en bra dag!

// Britta

Måddan - Himla lantligt sa...

S T O R T G R A T T I S

till världens bästa Pia!

YOU DID it AGAIN....

All my love!

Sis
Maud *hjärta*

Marie maräng sa...

Så fint det blev! Smakfullt och vackert in i minsta detalj.

Ha det gott!
Kram Marie

Blommiga Rutan sa...

Åhhh, så fint du gjort!
Nu blev jag jätteinspirerad! Ikväll när jag kommer hem måste jag ut och fixa!!!

Kram Anncathrine