lördag 12 januari 2013

Vinter

Vi har fått ett tunt snötäcke här igen.
Genast blir allt mycket
 vackrare ute.




Men jag vill gärna ha mer snö,
vinterälskare som jag är.
Eller jag skulle vilja säga att
jag älskar alla årstider när jag tänker
efter...
Kan bero på att jag försöker leva i nutid och
inte hela tiden längta framåt
till något som kommer.




Inne är det fortfarande fullt med vårblommor
efter vårreportaget som jag jobbat med.
Men de börjar så smått att vissna.




Snart bär det iväg på konstutställningen
som jag skrev om igår.
Annars är helgen ganska fri och jag har tänkt
att måla färdigt panelen på väggarna 
i köket, och tillverka glasalster till
Glasets hus.
Hyllorna där gapar tomma efter
julruschen.




Sen har jag tänkt att börja skissa på ett kommande
projekt som skall platsbyggas i
entréhallen.
Ännu ett tokigt projekt´a la Pia
är på gång...ler.




Hoppas ni får en härlig och
lugn helg!




Kram Pia

7 kommentarer:

Lena/isklockan sa...

Vilket underbart blomsterarrangemang...Kram

Snäckskalsdalen. sa...

Oh, har dina vårblommor redan blommat ut, jag har inte skaffat några ännu, men jag förstår ju varför du har det.
Agneta kram

marianne sa...

Så vackra inspirerande bilder.Alltid ett nöje o läsa din blogg,man blir så glad över alla fina bilder.
kramiz

OlgaA sa...

Så fint! ;)

Jag längtar till när jag köper mina pärlisaqr mm :D

Ha en fin vecka! /Olg@

lavendel mio sa...

Å så vakre vår bilder!!
Nydelig, nydelig!!
Ha en fin søndag:)
Klem Hanne

STENLYCKA sa...

Underbara bilder.
Låter spännande med ett nytt projekt.
Önskar dig en fin söndag!
Kramar
Raina

Sirpa sa...

Mycket fina bilder! Mer snö...nej tack!:) Ha det bra!
Kram Sirpa