onsdag 11 augusti 2010

Nyheter i web-shopen

Då var det dags igen efter uppehållet
förra onsdagen.
Vad väntar vi på...?




Idag blir det mycket lantliga ting!
 Lantligt cremevitt porslin
som finns under sina respektive underrubriker
tallrikar/assietter/servering/kannor..
Lampskärmar och den gamla hatten finns under övrigt.

Den handvirkade benvita pläden och
det ljuvligt fina rosenbroderade kuddvaret
finns under textil.
Den lilla fotogenlampan under lampor, och
hängaren i form av kaffepanna under shabby chic.
Tavlorna hittar ni under tavlor och 
resten under silver och annat blankt.



Ännu en lantlig samling!
Burkarna finns under burkar och
den vackra besticklådan under övrigt.
resten under husgeråd...



Och mera lantligt...
Vägg ljusstakarna, köttkvarnen och
konsollerna
finns under övrigt.
Burkarna under burkar och resten under husgeråd.

Och så är det dags för en av mina 
största passioner
PRESSGLAS

 

Ja vad säger man när ett fat har ett
mönster som det här?
Mmmmmm...kanske?
  


Och här en hel samling!

Det är så vackert med pressglas med speglar 
under, ni hittar flera speglar under övrigt.
Har fått in massor av kakfat på fot.
Varför ha ett stort på bordet,
när man kan ha flera små med en sort på varje?
Assietterna ligger för sig i web-shopen
annars hittar ni allt under
PRESSGLAS

Det var allt för idag
hoppas jag inspirerat er lite...

Kram Pia


16 kommentarer:

Country Hill sa...

Så mycket fint pressglas Du fått tag på, tillhör mina favoriter.
Ha det gott!
Kram Lena

Rummet för välbefinnande sa...

Japp smulan ;)
Nu har jag äntligen mailat dig - och det blev låååååååångt.
Som vanligt alltså.
Kram på dig

Fröken Tindra sa...

Många fina saker du visar!
Men du, vilket vackert bröllop ni hade för ett drygt år sen!! Ser helt underbart ut! Vad fina ni var. Måste vara ett verkligt minne för livet.
Kul att se dina semesterfoton. Här har vi knappt lämnat huset känns det som... Ja, ja.
Ha en skön dag!
Kram!

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Tack så mycket för din snälla kommentar.
Så mycket fint du har fått in i Web butiken, särskilt tycker jag om de gamla tavlorna.
Kram Anette

Alberte sa...

Så mange vakre skatter!
Med ønsker om en deilig dag fra regnfylte Bergen
♥Jannicke

Havfruen sa...

Her var det mye fint å se:)
Ha en skjønn dag Pia, klem fra meg:)

houseofchandeliers and vintage sa...

Halloj.
Oj så många fina saker, med åren har man ju redan mååååååååånga saker och maken blir inte glad när jag köper mer, så nu köper jag bara om jag verkligen vill ha något, och du har verkligen ett fint och stort sortiment, så hittar jag det där extra kryddan så köper jag det så gärna av dig, vännen.
Så jag håller kollen om det är något då och då. Burken blev jag sugen på, men har som flera redan, så jag måste vara duktig, men den är verkligen söt den med blommor,jättesöt.

Ni har haft en underbar resa, vilket fint ställe ni sov på, är det något slags hotell??
Kan vara bra att veta var det är i fall man skulle åt det hållet nån gång.
Ditt bröllop är ju magiskt, så ljuvliga bilder på er och hela arrangemanget, viket minne.
Så söt du är som en karamell.
Önskar dig en fin dag.
Kram Zara

EM sa...

Massor av fina saker, som vanligt.. :-)
kram elsamarianne

Norregård sa...

Meeeeeeeen var hittar du allt???? Så mycket fina saker;o)

Ha det gott!
Kram Malin

Roses & Angels sa...

Pressglas är väl så vackert. Så mycket fina såna du visar. Du är en hejare på att hitta fina saker Pia. Hoppas du får en fin kväll kram

Roses & Angels sa...

Å tack snälla för tipset ska genast in och kolla det. KRAM

Unknown sa...

Hei
Du inspirer som alltid :)
Og du for noen nydelige bilder du har tatt i ferien din. Jeg synes du har klart å fange stemningen som er oppe i fjellene i bildene dine. Vakkert!

Takk for koselige hilsninger hos meg.
Stor og varm klem fra Eva

Unknown sa...

Hej Pia
Vilka fina saker, du slår de flesta!, med råge.
Ska in och se bättre, för nu måste jag i säng, mina dagar blir långa, på jobbet, och på lördag ska jag ha fest för 20 tal personer. Så jag förbereder bak och mat, hinner inte med så mycket mer just nu.

Massor av kramar
/Maggan

Frøken Jægers Hus sa...

Hurra! For et fantastisk hus og blogg!!! Jeg fant deg inne hos min storesøster LilleVildand. Takk for deilig inspirasjon:) Her må jeg komme igjen!

Stor klem
Helene

Frøken Jægers Hus sa...

Min søster (LilleVildand.blogspot.com) er lærer og har fått med seg mange skoleplansjer opp igjennom. Hun er veldig flink til å samle skatter og jeg har lært av henne. Hun har en hel pose full av skoleplansjer av dyr:) Løven på gutterommet har min sønn fått, heldigvis.

Håper ferien i Norge var bra!!! At du fikk litt sol:) Her på vestlandet i Norge har det vært en ganske dårlig sommer.

God natt!

Klem fra
Helene

Fågel Blå sa...

Underbara saker du fått hem till din fina butik!!!!!
Dom blir du nog av med i ett nafs!
Hoppas du får en fin Dag!
Kram Kathrine