måndag 23 mars 2015

Ögongodis

Som jag berättat om tidigare har jag
bestämt mig för att sälja min
stora samling av antika
pressglasskålar.
Har helt enkelt inte plats i nya huset
och det känns vansinnigt att de står
nerpackade när någon annan kan
få njuta av det glittrande
glaset...
En del har redan gått åt i butiken,
men efter förfrågan så lägger jag nu ut 
på Tradera så ni alla
 får chansen...




 Så just nu blandar jag vackra ting från
det unika lagret med mitt egna
på mina Tradera-annonser.
På nästa bild ser ni en skål i ett av
de vackraste mönster jag vet.
Den glittrar och glimmar och har en
fantastisk form!




Jag kan inte tänka mig ett vackrare sätt
att servera sommarens jordgubbar
än ur denna skål.
Ni som vill lära er mer om pressglas
finner många gamla inlägg om ni 
söker på etiketterna i 
högerspalten.




Har även rensat lite i mina samlingar
av gräddkannor i pressglas.
Varför inte använda dem till annat än
grädde?
De är jättefina som värmeljusstakar
eller varför inte sätta
vårbuketten i en kanna med en liten
spegel under...




Har även lagt in vackert porslin i
lila och vitt.
Jag samlade länge eftersom jag tänkt använda
det i glasverandan i Skogslyckan.
Det kommer mycket mer framöver så du
som tycker om att göra personliga
dukningar med olika antika mönster men i
sammanhållen färgskala får nu ditt
lystmäte.





Soppterriner och såskannor är så fina
att plantera i och stora fat kan
man sätta en grupp ljusstakar på och
kannor blir fina med en blomsterbukett i.
Skålar kan fyllas med vatten och 
låta några rosor flyta omkring...
Som vanligt tycker jag man skall hitta
alternativa användningsområden
till de gamla tingen.




Men som sagt jag fortsätter även att
sälja från det gamla lagret.
Just nu finns lite nytt som vackra kort.
Har även hittat en del till herrarna
som skjortor, hattar, löskragar
och manchettknappar mm.




Så helt klart skall ni titta in
på Ateljé Skogslyckans
Tradera annonser!
Om ni inte har ett konto så 
registrera er.
 Jag får många nya kunder som mailar
och skriver hur kul de tycker det
är att handla hemma och spännande
att bevaka auktioner!
Jag samfraktar också för billigare frakt.
Så man kan handla i lugn och ro några
veckor innan det är dags 
för leverans.



Ni hittar till mina auktioner
genom att klicka

Kram Pia


6 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Så mycket fint! Men man kan inte ha allting heller så det är ett steg när man bestämt sig för att göra samlingen mindre.
Agneta kram

Unknown sa...

D vågiga pressglasfatet finns d på tradera?

Marie maräng sa...

Så mycket fint.. försöker titta in på dina auktioner på Tradera med jämna mellanrum :)

Önskar dig en fin helg!
Kram Marie

Siw sa...

Jag saknar dig och din erfarenhet så mycket! Tänker du inte blogga mer?

Marie maräng sa...

Tittar in för att önska dig en fin fin sommar!
Kram Marie

Marie maräng sa...

Hoppas allt är bra med dig!
Trevlig helg!
Kram Marie