fredag 7 november 2014

Butik till salu!

Butik till salu!

Då släpper jag bomben att
Ateljé Skogslyckans
butik i Limmared är till salu!




Jag säljer inte butiken för den 
går dåligt.
Tvärtom Limmared är säsongsvis en riktig pärla
med massor av besökare.
Tisdagar i Limmared med elva stycken
loppis, design och antikaffärer
inom gångavstånd har blivit ett
inarbetat begrepp!
För att inte tala om Glasets hus som snabbt
blivit ett besöksmål av rang,
och satt orten Limmared
på kartan...




Ateljé Skogslyckans butik ligger som
närmaste granne med Glasets hus.
Lokalen går snabbt att utöka i storlek
då det finns arbetsrum/kök
bakom som går att 
öppna upp.




Anledningen till att jag säljer är
min sviktande hälsa.
Det sista året av diverse hårda slag
och sorger har gjort att jag inte
orkar brinna för butiken som jag 
gjorde innan.
Jag blir inte riktigt frisk och behöver
återhämta mig och försöka hitta
tillbaka till min forna
 styrka.




Vill poängtera att det bara är butiken i
Limmared med inventarier och
innestående lager som är till salu.
Mina försäljningsuppdrag mm. på Tradera
fortsätter.
Även mitt designmärke Junk`n Soul
fortsätter som innan och mina
olika tidningsreportage mm.




Om du är intresserad så kontakta mig
via mail info@ateljeskogslyckan.se
eller på telefon
073-0656777.

Ett toppentillfälle för dig som drömmer
om en egen butik!
Just nu finns inga lediga lokaler 
i Limmared...så passa på!




Sprid gärna budskapet!

Kram Pia

16 kommentarer:

Maj sa...

Förstår att den senaste tiden varit tuff på många sätt Du gör helt rätt att tänka på din hälsa men jag förstår också att det inte är ett lätt beslut att fatta. Önskar dig styrka att omforma ditt liv så att du kommer att återfå din hälsa och må bra i framtiden. Kram

Vit Hortensia sa...

Åh Pia! På ett sätt känns det så tråkigt att du släpper din fina butik, men å andra sidan finns det inget viktigare än att må bra i sig själv och i det man gör och jag är övertygad om att det här beslutet är väl förankrat inom dig.
Jag hoppas att butiken får en ny kreativ ägare och så önskar jag dig allt gott på din väg!
Stor varm kram!
Birgitta

Unknown sa...

Du gör helt rätt. Tänk på dig själv nu så du kan få ork o livsgnista till baka. Massor med energi kramar till bästa Pia ta hand om dig.

Nette Cecilia sa...

Du gör nog rätt ,själv är jag så trött men det det är bara att fortsätta ,har lite för stort företag för att sälja det .Hoppas det ordnar sig med hälsan ,styrkekramar ,Nette

Anonym sa...

Verkligen jättetråkigt att du säljer, men förstår att det kan vara ett måste, med tanke på Din hälsa. Kommer att sakna dig i butiken, och hoppas att den som tar över, kommer att fortsätta i Din anda med de underbara sakerna som präglar denna fantastiska butik. Jag sänder Dig de varmaste Kramar, och hoppas att vi ses i något annat sammanhang.
KRAM/ Mari från Gånghester

dan askman sa...

En tår i ögat från mig att inte kunna komma in i din butik och träffa dig
Dan

Jennys Vita Villervalla sa...

Jag tänker på dig Pia och önskar att allt löser sig så som du önskar, allt gott!
Stor varm kram
Jenny

Unknown sa...

Du gör helt rätt som tar hand om dig själv först,för hur det än är så ska du orka å få kunna känna glädje nånstans...

Tänker på dig å skickar massor med kramar till dig fina du
Annelie

Lisa (sjubarnsmamman) sa...

Hälsan ska alltid gå först. Hoppas det blir som du har tänkt. Skickar varma kramar och många lyckönskningar.

Livet på Vestergård sa...

Så bra att du tänker på din egen hälsa även om det säkert är jobbigt att sälja. Läste ditt tidigare inlägg. Känner verkligen med dig. Du har varit med om det värsta som man kan tänka sig, att mista ett barn. Härligt att du har ork att engagera dig för andra. Som du skriver är det så viktigt att vi ser varandra och frågar hur andra mår.
Kram,

Snäckskalsdalen. sa...

Tråkigt, men samtidigt låter det som ett förståndigt beslut för att ha många näringar på gång när man inte känner sig alert kan inte vara bra och det måste finnas många som vill ha en så fin butik som dessutom är inarbetad!
Lycka till med framför allt hälsan och också med försäljningen av butiken!
Kramar
Agneta

Meta sa...

Det går inte alltid att bara tänka på annat och jobba häcken av sig det är helt rätt att du tar den tid du behöver för att komma tillbaka ett mycket klokt beslut, de andra åtagandena du har kan du ju bestämma takten på själv. Du kanske kommer igen med ny butik vem vet.
Ha det såå gott du kan nu och passa på att njuta av det du har också
Kram Meta

Hajan sa...

Hoppas du får en bra köpare till Din butik i Limmared.
Du kan väl inte orka med mera nu.
Mycket synd men det är ju bara att bestämma sig om man känner så, det sköter sig ju inte självt.
Lycka till lilla gumman

Alicia sa...

ME ENCANTAN ESAS COMODAS!!!
SALUDITOS

Marie maräng sa...

Tittar in för att önska dig en fin fin första adventsvecka!
Kram Marie

Avslutat konto sa...

Hej Pia,

Det var så länge sen jag var in på bloggarna nu men så tog jag en sväng och fick se ditt inlägg om TILL SALU!
Kan bara säga att du är klok som lyssnar på kroppen och vet att ibland måste man dra i handbromsen och inte envisas med att bara köra på! Vi behöver tid för att läka, både från sorg och ohälsa!
Jag tror någon kommer och köper din fina butik och driver den med glöd och intresse och jag hoppas att du får lite tid att komma igen efter allt som varit!

Stor kram från Linnea i Solglänta!