onsdag 13 februari 2013

Fågelkvinnan

Konstig titel jag vet...men vet inte vad
jag skall kalla henne.
Tjejen som fick följa med mig hem,
och skall få stanna här i 
Skogslyckan.




Redan i november förra året då jag var på 
inköpsresa i Danmark
förälskade jag mig..ler.
Men tyckte den var för dyr och sa att om hon 
står här nästa gång jag kommer ner då är 
det meningen jag skall ha henne.
Hon stod kvar...




Tycker hon påminner lite om mig.
Massa skavanker och skav precis som jag!!
Skall ju synas att man levt,
och varit med om litegrann
i livet.




Jag har alltid varit svag för fåglar,
kanske därför jag kände att jag
fastnade för henne.
Det är en ståtlig dam 
ca 65 cm hög.
Just nu har hon hittat plats på byrån
ute i hallen.




Vill försöka få in lite mer färg där ute
och hennes vackra blekgröna färg
piggade upp rejält.

Nu är bilen tömd och imorgon hoppas jag 
hinna med att börja fota och lägga in 
i web-shopen.




Kram Pia



9 kommentarer:

Chokladvillan 1910 sa...

jättefin ! Härligt med rejält stora saker. ;) Förstår att hon pryder sin plats.
Må så gott ! Kram Anki

Blommiga Rutan sa...


Hej!

Det var allt en vacker dam!
Förstår att du är glad att ha fått hem henne!

Vilket fint ställe ni bodde på, ser ju helt underbart ut!

Skön onsdagskväll
Kram Anncathrine

Sirpa sa...

Hej! Verkligen en fin dam! Har det bra!
Kram Sirpa

Lisbeth sa...

Hun er så smuk, forstår godt at du faldt for hende..:-)

Knus fra Lisbeth

STENLYCKA sa...

Varma kramar till dig min goa bloggvän på Alla Hjärtans Dag!
Önskar att din dag blir fylld av kärlek, värme och skratt!
Raina

Marie maräng sa...

Wow.. vad vacker hon är!

Önskar dig och familjen en varm alla hjärtans dag!

Kram Marie

Tant Gröns Lilla Bod sa...

Så vacker :)!
Jag önskar dig en skön helg.
Kram från Maria

Tant Gröns Lilla Bod sa...

Så vacker :)!
Jag önskar dig en skön helg.
Kram från Maria

House and Garden by Bia sa...

Härlig "tjej" du fick med dej hem!!
Hoppas du har det bra!
Trevlig söndag!
Kram bia