torsdag 28 juni 2012

Uppdrag dukning

Igår var jag på ett lite annorlunda
uppdrag.
Ni är ju vana att se mina månadsdukningar
där jag nästan enbart använder
gamla ting.
Måste bara först be om ursäkt för 
bildkvalitén,
hopplöst att fota i det gula
butiksljuset...




Jag var på Fyndlagret i Skene.
Fick fria händer att göra en somrig
dukning, och plocka fritt
ur sortimentet...





Jag valde att duka i blått, vitt, lila
och turkosa toner.
Färger som många kanske inte skulle våga 
sätta samman.
Men de är ju nära besläktade 
med varandra.





Fick lite önskemål om pyssel gjort av
sortimentet.
Hann inte med så mycket men gjorde
små paket till varje gäst.
En menytavla av en målarduk, 
lite 
presentpapper och tårtpapper mm.





Kolla in vilka snygga jeanskuddar!!
Dem skulle jag inte tacka 
nej till...




Det var ett kul uppdrag som 
jag gärna gör om.




Håll tummarna för uppehåll idag.
Skall fota färdigt min egen
månadsdukning.

Kram Pia

11 kommentarer:

skifferhuset sa...

Hej Pia! Så fin modern dukning men det är väl inte konstigt när det är du som står för det! Färgerna du nämde tycker jag är väldigt fina och har faktiskt vågat mig på dom någon gång! Kuddarna underbara! ha nu en fortsatt fin vecka! Kram Iréne

Livet på Vestergård sa...

Vilket roligt uppdrag. Det gjorde du bra!
Kram Kicki

Maj sa...

Snyggt, som vanligt! Fyndlagret i Skene....ska leta på nätet efter det annars återkommer jag//M

Lena/isklockan sa...

Men vad snyggt och vilken kul ide´.

Kram

Fågel Blå sa...

Vilket härligt kreativt uppdrag så fint du gjort!
Önskar dej en fin fortsättning på dagen
Kramar Kathrine

Änglarum sa...

så sommar fin dukning! ha en skön dag i solen. kram Jessica

Marie maräng sa...

Vad duktig du är! Det blev jättefint :)

Jobbar som bara den sista dagarna innan semestern så jag hinner inte med mycket annat.. puh
Försöker dock titta in till er och kolla vad ni har för er.

Ha en skön kväll!
Kram Marie

helle sa...

Hvor fint det blev, og hvilken spændende opgave du fik Pia!
Er sikker på at salget gik op!

Kram Helle

Unknown sa...

Snyggt som alltid när du dukar, behöver inte alltid vara gamla ting. Även om det oftast är charmigare :).
Så himla fin menytavla är det handskrivet?
Ha de gott, kram Ing-Britt

Nette Cecilia sa...

Det där var ju jättekul för dig ,och vackert blev det ,kram Nette

Grus och Glitter sa...

Vilket sammanträffande! Var på ICA-butiken som ligger i samma hus under gårdagen. Passade på att springa in på Fyndlagret och såg då ett vackert och somrigt dukat bord.(Läste ditt inlägg senare på kvällen så jag visste inte att du varit där på besök.) Nästa gång jag handlar blir det till att kika lite närmare på ditt verk.
Trevlig helg! Anette