tisdag 12 juni 2012

Dansk fröhylla

Denna otroligt charmiga hylla köpte
jag på en av mina inköpsresor till
Danmark i höstas.
Jag bara älskar den och har burit omkring
med den i huset,
men kan helt enkelt inte hitta en
plats till den.
Så nu lägger jag ut den i
Ateljé Skogslyckans
web-shop.




Det är något så ovanligt som en fröhylla.
Den har hängt i en blomsteraffär,
eller lanthandel och i facken har det stått
rader med fröpåsar.
Säkert fina i brunpapper med handskriven text.
Kan riktigt se det framför mig...




Hyllan har sammanlagt 82 fack.
63 st små, 14 st mellanstora och 5 stycken 
lite större längst ner.




Vid varje hyllplan med fack löper en
ståltråd som stöd.
Fattas på två av de stora facken 
längst ner.




Här ser ni den i sin helhet.
Har en sliten grön bemålning som har blivit
matt och fin.
Lagom slitage och maskhål.
Storlek 66,5 x 125 cm och 
är 7 cm djup.




Denna hylla har oanade möjligheter.
Både hemma eller i en
eventuell butik.

Hyllan hittar du 


Imorgon presenteras veckans nyheter 
som vanligt.


Kram Pia




5 kommentarer:

Unknown sa...

God morgon Pia!
Vilken underbar hylla du hittat. Måste vara bland det finaste i din butik just nu. Önskar jag hade någon stans att hänga den men tyvärr tror jag inte det.
Ha nu en fin tisdag, kram Ing-Britt

toves sammensurium sa...

wow den var bare fantastisk Pia!!!!Har du hjerte til å selge den ?Nyyydeligste fargen i tillegg...for et funn :))
Toveklem:)

Snäckskalsdalen. sa...

Söt hylla och ljuvlig färg! Agneta kram

Blommiga Rutan sa...

Verkligen en läcker hylla!
Har inte lyckats hitta någon plats för den, varken hemma eller i butiken, tyvärr.

Ha det så gott
Anncathrine

Carina Sjölund sa...

Vilken stor och härlig hylla :)
Men vad ska man stoppa i alla facken :)?
Kramen på dig♥