onsdag 16 november 2011

Nyheter på Tradera!

Idag blir det precis som rubriken förtäljer
nyheter utlagda på Tradera.
Tycker själv jag har en fantastisk samling
 ting utlagda där.






För er som gillar den lite ruffigare stilen
finns massor.
Som ni ser på bilden finns det flera olika
tunnor, pallar och gamla
nummerskyltar.





En fin gammal korg i trådarbete,
lykta, handsmidda spik, en gammal äppelskalare
att ha i den öppna hyllan.
Ett korvhorn att sätta i en flaska
som ljusstake...
För att inte tala om de gamla fina träskorna.
Ser dem framför mig med en hyacint och lite
mossa i...






Finns även flera gamla fina lådor med
text inlagda.

Känner du för en annorlunda adventsljusstake
i år med mycket patina, så finns dessa
varianter.






Och två helt underbara julgransfötter.
En gammal raritet i glas och en i
gjutjärn.






Massor av vackra gamla textila hantverk
finns inlagda.
Lakan, örngott, spetsar, förkläde
och en underbart vacker gammal
skänkduk.





Har rensat och lagt ut en del från mina
samlingar av flytande blått porslin.
Så vackert!





Ni hittar till mina Tradera auktioner

Och vill ni titta in i web-shopen.
Där finns alltid minst 2500
gamla ting så finns länken

Välkomna!
Kram Pia

19 kommentarer:

LOPPISLIV sa...

Godmorgon! Ohhh så mycket fint, måste genast kika in på både tradera och din webb butik :-)
Ha en fin onsdag.
Kraaam Paula

Puumuli sa...

De där ruffiga föremålen är så fina, speciellt pallen! Härliga träskor som man ser så väldigt, väldigt sällan här i Finland - jag undrar om människorna gick barfota här förr i tiden...

Ha en fin dag!

Kram
Sari från Puumuli

Unknown sa...

Godmorgon Pia!
Så mycke fina saker du lagt ut på tradera. Dessa gamla industrella saker är så fina att blanda in i allt det ljusa och vita som varit populärt så länge. Träskorna och lyktan vore fint att ha på bron nu till jul.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Ett Vitare Hem sa...

Åh ska genast skutta in på tradera för det fanns minsann lite vill-ha-saker i inlägget ;o)
Ha en finfin dag!
Kram/Lena

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej fina Pia.

Ohhh dina nyheter idag är helt i min smak, älskar dessa lite ruffiga gamla saker :)
Ska bli så spännande att se din juldukning Pia, det längtar jag verkligen efter :)
Ha en fin onsdag.
Kram på dig.
Jessica

Fågel Blå sa...

Hej Pia!!!!
Ååååååååååååååååååååååååååh såååååååååååå mycket fiiiiiiiiiiiiiiiiint vill ha!!!!!!
Ler!
ha en fin dag!
Kramar Kathrine

Anonym sa...

Åh så mycket vackert;) Ska nog in och njuta om en stund i web-shopen;)

Ha nu en ljuvlig dag och tack för alla de snälla kommentarerna inne hos oss... De värmer mer än solen;)

barbrok sa...

God morgon höll jag på att skriva, men då skulle jag ju avslöja vilken sjusovare jag är...men e snorig och ufflig så har väl rätt att dra mig lite.
Tack snälla gulliga du för att du nämnde om ursprunget till din handduk då du hade expressen hemma!! Hoppas hoppas de skriver lite reklam!
Ska kolla nu om det fina röda fatet finns kvar eller om auktionen är avslutad. "Elviadele" blev visst överbjuden...hm, men kom på att det ska nog vara blått till den nya tapeten på landet i stället. Avvaktar nog om du även lägger in ett blått fat.
Kramar

Vintage House sa...

Hej
så kanonfina saker du har har lagt ut...
ska kolla in i din butik nu...
kram
sandra

OlgaA sa...

Jag var sååååååååååååååååååååååå sugen på kontorstol som gåtradera igår... men har bane mig ingen plats för sånt ;)

Så fina ting!!! Blir helt galen av att vilja och nte kunna köpa ;)

kram/Olg@

Rummet för välbefinnande sa...

Kram på dig Pia, så otroligt mycket fint du "nosar upp" hela tiden....

Lilla Majken sa...

Så mycket fint du ska sälja. Jag ser flera saker jag vill ha.

Ha en fin kväll! Therese

G:a Affären sa...

Det var då attan så mycket fint du säljer!
Förra inlägget med vågen och kopparna var för mysiga. Jag har också köpt en fin skyffel av Katrine, varför ska det inte vara vackert när man sopar också!?
Kram
/Cia

Nette Cecilia sa...

vackert blått såg där ,tänk om mina ögon kunde se andra färger också ,titta in på min blogg nu så får du se vad jag gjorde med skedarna som ja fick av dig ,tack för dom ,kram Nette

linnea-maria sa...

Himmel vad coola grejer! Tyvärr är plånboken så tom att det knappt finns över till julklappar :'/. Kram /Therese

Sommerhuset i bakken sa...

Åhhh, så mange fine ting! Liker, liker, liker! Flotte krakker, skilt, kasser, kurver og tekstiler. Sukk, sukk og dobbelt sukk! Vakkert!

Ha en fantastisk fin kveld!

Elins Lantliga Drömmar sa...

Ja, det är verkligen super häftiga och fina saker du säljer på Tradera. Synd bara att så många är intresserade och verkar vara gjorda av pengar... !! Har fått dra mig ur några budgivningar, men hoppas hoppas att andra inte skall gå över min smärtgräns...!!
Vi ses på tisdag när jag hämtar industribackar m m.
Kram Elin

Gunillasljusglimtar sa...

Tack för titten vännen,ja sifoner kallades dom ju..Lite dyra för mej bara för gubben ville ha lyktan. Jag/vi är så nöjd med brödsågen finer så! Ha det gott Kramis Gunilla

Maj sa...

Vad trevligt att du säljer så fina saker på Tradera. Idag hade du bara en auktion men jag kommer att titta in där, såväl som på bloggen