onsdag 25 maj 2011

Veckans nyheter!

Onsdagar betyder att jag visar de ting jag
lagt in i web-shopen i veckan.
Tänkte börja med dessa lantliga burkar.
Användbara till så mycket.
Nya gummipackningar ingår,
finns under glas.



Och en lantlig samling med gamla mått,
burkar och en skopa
i bleckplåt.
Blåvita kryddburkar
och en gammal våg.



Närbild på vågen som är i tungt
gjutjärn.


Har ni skådat vilken stor pampig 
18-tals skål i pressglas.
Dessa riktigt gamla skålar kommer att bli 
mer och mer
sällsynta, och förlorar inte i värde,
tvärtom.


Och här en fin äldre spegel med vackert
spegelglas med patina.
Några tavlor, en vackert snidad hängare.
Kanna, hålslag och några burkar med 
turkosa detaljer.



Kannan har vackra ornament och en fågel
som knopp på locket.



Soppterriner är så fina att göra vackra
blomsterarrangemang i.
Här i mönstret Nore från
Gefle.


Några nya skapelser à la design
Ateljé Skogslyckan har också sett dagens
ljus.
Pressglas i vackra färger har blivit
till söta mindre våningsfat.
Fina att sätta fram med godis, nötter
eller andra gotter.






Till sist några tunna romantiska
kaffekoppar med rosengirlanger.
Rosenkoppar hör ju bara till i syrenbersån,
och så en jordgubbstårta så klart!


Som vanligt hoppas jag ni tittar in i

Kanske finns just det du letar
efter!?
Kram Pia

16 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsa....Sikke nogen fine tin er da ret vil med de vægte og glasopsatse.Forsat rigtig god dag herfra.Kram Else
Byfogt sender anonym da der er problemer stadig med at sende kommentar med sin googelkonto

Rummet för välbefinnande sa...

Godmorgon Pia, nu har jag scrollat ikapp mig lite och jösses så mycket fina trälådor och zinkbackar du säljer nu. Du är allt otrolig på att hitta du :)
Ha en skön onsdag och njuuuuuut av syrenerna.
Kram Mia

hemma hos lilla mej sa...

Ååååå vad mycket fint du visar.Fattar inte var du hittar allting fint.Bara så himla underbart med syrener.Doftar ju bara så gott.Ha en härlig onsdag rara du .Kraaam Rita ♥

Anonym sa...

Fina saker!
Glasskålen tyckte jag om, mycket vacker och användbar till allt.....
Ska in och kika vidare.

Kram Anneli.

Cathrin sa...

Så mycket fint du visar! Får ett enormt "vill ha! vill ha!" när jag tittar på bilderna. Måste kika in på webbshopen trots att jag har köpstopp just nu. :)

Önskar dig en trevlig onsdag!
Cathrin

(eddas) sa...

Nyyydelige vakre ting....
Så flink du er og lager disse fatene....skulle gjerne fått tak i den stangen som en bruker på stettfat...
ha en kos onsdag
klemklem

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej
ojoj så mycket fint.
Jag älskar gamla glasburkar och trälådor :)
Ha en fin dag.
Kram
Jessica

Lantliv sa...

Hej Pia, kul att du tittade in hos mig! Är urkass på att kommentera , vet , men har istället blivit bättre på att göra inlägg! Ja himmel så det blåser idag... har inte vågat mig ut än.... brrr ... kallt!! Web-shop , kul den ska jag kika in på ...en massa fint som tilltalar frun här! Kram Anne-Lee

Anonym sa...

Amazing collection!!!
Have a nice day,kisses:)

magny sa...

mye vackert her!! ! ja dte blåser stormer og orlkaner, og jeg tenker på dalle blomstene og alle asrta balder som finns nå på trærne.. hvordan skal de klare seg..!?!
ha det godt som du kan...

skifferhuset sa...

Å vad fina saker du har lagt in! Väldigt svag för de blåvita kryddburkarna är jag! Förstår att du inte kunnde fota ute idag! Kram Iréne

Anonym sa...

Hej Pia!!!!
Så mycket fint vill ha alles!
Ler!!!!
Idag är jag anonym här, det är nåt krångel med goggle!!!!!
GRRRRR, vad arg jag blir!
Kan inte göra inlägg heller!
Ha en fin Kväll!
KLramar Kathrine
Fågel Blå

Rosor och Pioner sa...

Det var många fina saker du visar, vill ha.
Glasskålen ser otroligt pampig och fin ut.
Ha det gott i blåsten.
Kram Susanne

Snäckskalsdalen. sa...

Snyggsaker som alltid! Underbart att få arbeta med så många vackra saker hela tiden, eller hur!
Agneta kram

Vintage House sa...

Hej
Vilka härliga ting du har lagt in
tack för dina söta ord och visst sväljer de enormt mycket saker.
kram
sandra

Susanne sa...

ville bara kika inom...oj så mycket fina saker..Önskar er en härlig helg..kram