torsdag 31 mars 2011

Hemlyckan

Igår gjorde jag och en god vän en
tur till den mysiga lilla staden
Alingsås.

Fin dag att göra en tripp på, 
med strålande solsken och klarblå himmel.
Idag faller snön utanför
fönstren igen...



Vi besökte bland annat butiken Hemlyckan!
Jag är bloggvän med Anneli med bloggen 
med samma namn

Jag som aldrig varit nån hästtjej,
blev nog lite kär i denna ståtliga pålle.



Anneli och hennes man har en super mysig
liten butik i en källar lokal
på Drottningsgatan.
De har öppet måndag och lördag,
men goa Anneli öppnade speciellt
för oss!
Tack!



Där finns en underbar blandning av 
gamla vackra ting,
och handmålade möbler.

Jättekul att få träffa en av bloggvännerna
på riktigt.
Nu längtar jag bara ännu mer efter bloggträffen
och få träffa alla goa
bloggisar.
Snart kommer jag börja presentera de ställen
vi skall besöka på vår rundresa.




Det visade sig att vi kände igen varandra
litegrann,
och var på samma auktion i somras.

Ibland är världen liten...


Och vet ni vad jag hittade en vacker stor
pressglas skål på fot
som jag inte har i mina samlingar!

-Finns det! sa min man med ett småleende,
när jag väl hemma glatt skulle
visa upp den nya vackra...
ja ja jag vet att samlingen börjar bli väl
stor.

Här ser ni den i mitten på bild,
kan undra vad Anneli ställt för nåt fint
där nu?



En trevlig dag med god lunch och
även lite loppisbesök
så klart!

Men idag är en ny dag,
och den bjuder också på massa
spännande, 
men det får ni se en annan dag.

Kram Pia


28 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Gomorron!Vad skoj med en liten tripp till Allingsås.Bara så fin stad.Skoj att träffa en bloggvän !.Önskar dej en fin dag rara du .Kram Rita ♥.

Puumuli sa...

Otroligt trevligt att träffa på riktigt en bloggvän! Hon ser ut att ha en mysig butik med vackra föremål - grattis till den underbara skålen du hittade!

Kram
Sari från Puumuli

Ett Vitare Hem sa...

Åh så mycket fint och ja den hästen hade jag nog också blivit lite kär i ;o)
Ha en riktigt härlig torsdag!
Kram/Lena

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon Pia!

Så mycket fint du visar.
och vad späänande att få höra vad du har för dig!
Ha en jätte fin dag!

Kramar Sirpa

Bittan sa...

Hej !
Det ska bli så kul med träffen, ser verkligen fram emot dagen:-)
Alingsås hamnade vi i av en slump på väg till Gbg i höstas, vilken söt liten stad med fina butiker.
Tack för tipset på ytterligare en mysbutik att besöka om vi har vägarna förbi. Min lista börjar bli lååååååång :-)
På fredag blir det en vänninneutflykt åt Boråshållet även där är listan lång hihi.
Kram Bittan

(eddas) sa...

Åh så mange fine ting det var der...tenker dere koste dere masse....det er så hyggelig når en møter folk med samme innteresse som seg selv...
ha en koselig spennende dag
klemklem

Njut Av Livets Goda Ting sa...

God morgon.
Vilken härlig dag ni hade igår.
Mysiga loppis besök och lunch. Hem lyckan ser ut att vara en underbar butik, där skulle man minsann kunna handla lite :)
Alltid lika mysigt att se dina bilder och att läsa om vad du har för dig.
Tack för dina fina ord inne hos mig :)
Ha en underbar dag kära du.
Kram
Jessica

Unknown sa...

Hejsan rara Pia!
Vilken fin butik han verkar ha, Anneli. Hästen var verkligen fin och kul att du hittade en skål till din samling. Kan tänka mig att det inte händer så ofta nu när du har så många :).
Spännande att få höra vad du har planerat idag. Själv ska jag snart åka till jobbet.
Ha de så bra, kram Ing-Britt

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Den hästen har jag haft ögonen på, så otroligt fin. Jätteroligt och besöka butiken och se allt på plats, din nya skål på fot är jättefin.
Kramar
AnnaMaria

Anneli sa...

Hejsan.

Åh, vilket gulligt och fint inlägg om lilla mig och Hemlyckan!
Tack så jättemycket för ett kul besök, vi hittade en hel del att prata om.
Väldigt roligt att se alla sakerna fångade av någon annan, man blir lätt självkritisk.

Ha det fint vännen,
Kram Anneli.

Susanna sa...

Hejsan

Vilka härliga bilder du bjuder på.
Samt vilka saker. Såg massor med saker som man hade önskat sig:)

Ha en fin torsdag
Krammiz
Sussi
(tack för ditt fina mail snällt av dig)

Fågel Blå sa...

Hej!!!!
Vilka underbara bilder från hennes fina butik!!!!
Myckiet fint som jag skulle vilja ha!!!!
Och hästen,,,, underbar!!!!!!
Hoppas du får en fin dag i solen!
Kram Kathrine

Livsnjutaren sa...

Tjo flöjt du har mail. Blev mäkta sugen på den där bloggträffen. Jag har ju typ bara 14 mil. Skulle vara så roligt. Är det någon mer från Jönköpingshållet kan jag ta upp dom på vägen;)

Nyanser av vitt sa...

Vilken mysig dag och vilket fynd :O)
kram Agneta

Roses & Angels sa...

Härligt att få besöka så fin butik med en massa fina saker. Hästen och allt annat är bara så underbart. Härligt att kunna göra en sån utflykt. Önskar dig en fin kväll kram

Gugis Pärlor sa...

Det är alltid kul att utforska nya butiker ;O) Extra speciellt om den ägs av bloggvän och ett efterlängtat fynd får följa med hem!!

Kram Gugi

Vita små hjärtan sa...

Å vad roligt att träffas!
Å du visar bilder på de mest ljuvliga saker!
Kram Agnetha

Cilla sa...

Låter som en alldeles underbar tripp ;0)
& så många ljuvliga bilder du visar..
Kram & ha det så bra..

Rosor och Spetsar sa...

Förstår att du blev lite förälskad i den fina pållen - helt underbar.
Och skålen du fick med hem är inte så tokig den heller.
Låter mysigt er utflykt.
Ta hand om dig o ha en bra helg
Kramar
Annelie

toves sammensurium sa...

hahaha...sitter og ler av din manns kommentar!!!!!!!!!!Den sier vel det meste *lol*
Men så herlig da at du fant noe di virkelig trengte ;)))))
Jeg likte også hesten veldig godt,og ser at i denne butikken kunne jeg kost meg masse ....men nå gleder jeg meg til du etterhvert skal presentere alle stenden dere skal besøke under bloggtreffet...på denne måten får jo jeg også være med bittelittegrann:))))
Ha en herlig helg søte deg:))))
toveklem:)

Rummet för välbefinnande sa...

Pia, nu undrar jag om inte mitt sms fick dig att fundera lite kanske?
Vi är ju på plats vet du och imorgon tänkte jag mig en snabbis till Bettys. Förstår om du har mycket, men om du kan så hör du bara av dig......
Kram kram Mia

Livsnjutaren sa...

Nu har jag skickat mail igen;) kolla så det inte hamnat i skräpkorgen om du har filter;)

Country Hill sa...

Så roligt med besöket hos Hemlyckan ser ut att vara en underbar butik och hästen är ju underbar.
Ha en fin helg!
Kram Lena

skifferhuset sa...

Alingsås är en så fin liten mysig stad! Vackra saker du visar från hemlyckan! Ha en fin helg! Kram Iréne

OlgaA sa...

Hej Pia!

Den hästen skulle jag också ta med mig... om jag vore dig...

Butiken är fin och lockande, tur du hade att vara där!

Ha dt fint! kram /Olg@

Snäckskalsdalen. sa...

Vilken mysig dag! Och Alingsås är en så fin stad, riktigt mysig med alla kaféer och små affärer.
Agneta kram

Nordisk gammelt sa...

Så fine ting du viser her på bloggen.
God weekend til dig.
Hilsen Lise

Anonym sa...

Beautiful stuff as always, I sincerely enjoyed!
Best regards and happy new week:)