söndag 6 november 2016

Nyheter på Tradera

Nyheter på Tradera

Äntligen är Ateljé Skogslyckans
auktioner på Tradera igång igen.
Ni hittar allt från vackra antika textilier
till speglar,fönster och andra fina
gamla ting.




Just nu finns många vackra antika 
textilhantverk sydda ca 1900-1940.
Kommer från ett hem där kvinnan arbetade
som textillärarinna och allt är sytt av
henne.
Det finns mycket mer så lägger löpande
ut nya auktioner på dessa 
vackra plagg.




I fredags var jag och min väninna en tur 
till Fårö.
 Brukar alltid visa en ny liten bit av
Gotland varje gång hon kommer!
Passade på att släpa med lite vackra gamla ting och fotografera som ligger ute på mina Tradera-auktioner nu.
Bland annat denna stora båtlykta inköpt 
i södra Danmark.




Denna stora vackra burk med dalainspirerat
mönster från Kalmar konfekt och
karamellfabrik är perfekt att ha som
brödburk.




Detta enorma mässingsfat med patina är
fantastiskt vackert!!
Speciellt parkerat bland raukarna på Fårö.
Även det är inköpt i Danmark.




I den blå timmen precis innan solens nedgång
skimrande detta textila hantverk vackert
mot sten och hav...




Precis innan solen gick ner fångade jag
solnedgången
 i denna fantastiskt vackra
antika spegel från Danmark.




Detta och mycket mer hittar ni på mina auktioner just nu.
Ni kommer direkt till auktionerna
HÄR


Ha en fortsatt mysig söndag!

Kram Pia