tisdag 6 augusti 2013

Gräddkannor

Jag har fått ett spännande uppdrag
att hjälpa till att sälja
delar av en enorm dansk
gräddkannesamling.




Kannor så vackra så man hisnar.
Allt ifrån anonyma till Kungligt danskt
porslin, Bing & Gröndahl mm.




Vet att många av er tycker om gammalt vitt
porslin, här finner ni massor!




Har bara fotat en liten del ännu så länge.
Det finns även massor i glas.
En del kommer jag att sälja på Tradera.
Och en del säljer jag i butiken.





Ännu så länge har jag inte lagt in några
i web-shopen.
Finns det intresse för detta ? eller om du är 
intresserad av någon av kannorna
jag visar på bilderna så skickar jag så klart.
Maila mig gärna på
info@ateljeskogslyckan.




Det är mest kannor men det finns också ett fåtal 
 med tillhörande sockerskål.
Gräddkannor är så söta att ha små blombuketter i.
Vackert när man dukar att sätta en hel rad
mitt på bordet, eller en vid varje
person.




Imorgon kommer jag ta med de kannor ni ser
på bilderna till butiken och ha
lite gräddkannekalas!
De kommer kosta 45-100 kr st.
Butiken är öppen 14-18.





Det finns också några riktigt gamla 
och vackra stavkannor.




Kram Pia

4 kommentarer:

Eva sa...

Oj vilken tur att jag inte bor nära din butik... De här väcker habegär!!! Så fina.

Kram Eva, Tinibelli

Lisbeth sa...

De er meget smukke alle sammen..:-)
Ja det er nok godt jeg bor langt væk fra din butik Pia...;-)
Jeg har en del kander også med blomster på som jeg tit bruger. Det ser så godt ud med blomster og kander..:-)

Knus fra Lisbeth

Gilla sa...

det var inte nån liten samling minsann. De var vackra allihop.

Gilla

Marie maräng sa...

Wow... vilken samling!
Så många fina kannor! Skulle gärna titta närmare på flera av dom :)
Jag har lite svårt att erkänna att synen inte är som den var o: men skulle gärna se fler bilder :)

Ha de så gott!
Kram Marie