tisdag 19 mars 2013

Gamla underläggsspeglar

Idag slår jag ett slag för gamla
underläggsspeglar.




Det var något som användes mycket förr
i tiden för att förhöja, försköna
och ge en extra dimension.




För visst blir allt mycket vackrare
med en spegel under.
Oavsett om det är ljus eller
blommor eller annat.




Jag använder dessa gamla speglar mycket
i mitt hem.
Många av dem har vackra fasettslipade
kanter och etsat mönster.




Har just fyllt på med lite speglar
i webshopen.
Och jag har använt mig av dessa speglar
på de flesta av dessa bilder.




Prova att fota i speglar det är bra
övning, räcker att vinkla kameran
eller flytta sig lite åt sidan
så speglar sig nya ting och helt plötsligt
lär man sig att se genom kameran
på ett annat sätt.




Vill ni titta på speglarna i webshopen
hittar ni länken




Jag har flera gånger använt mig av speglar
till mina dukningar.
Bl:a april 2011, maj 2012 och
november 2012.
Ni hittar länkar till alla månadsdukningar
längst ner i högerspalten.
Bara att klicka på bilderna.

Kram Pia

3 kommentarer:

tinemor sa...

Nydelig!!!
Kram

toves sammensurium sa...

Hei Pia:)
Da jeg jobbet på interiørbutikk/blommor solgte vi utrolig mange slike speil,små,store,runde og ovale.Det kunne bli virkelig lekkert,alltid en fryd å pynte bord med slike.Selv har jeg parfymeglass på en slik spegel.Nyyydelige bilder du Jar tatt....som vanlig:)
Toveklem:)

Marie maräng sa...

Det blir verkligen skillnad med underläggsspeglar.. kul att du fyllt på måste titta in och se :)

Ha de gott!
Kram Marie