torsdag 12 juli 2012

Pionvecka

Idag fortsätter jag med fler 
pionbilder
som jag tog vid dammen i
helgen.





Jag har ju en viss förkärlek för återbruk 
om någon märkt det...ler.
Och en fix idé har bland annat blivit
att hitta fötter till gamla
fotogenlampor som någon redan gjort om
till ljusstakar eller 
vaser.




Här är en av mina vaser
så otroligt fin med sin patina och
vackra detaljer.
Som gjord för pioner.




Här har jag fångat vasens spegelbild
i vattnet.
Och minnen av den härligt blå
himlen...




Imorgon blir det något så ovanligt
som ett inlägg med svartvita
pionbilder.




Ha en fin torsdag!

Kram Pia

6 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättefin vas och fina rosa pioner. Vackra foton, du är bra på och ta lite oväntade vackra bilder.
Kramar
AnnaMaria

Änglarnas hus sa...

Åååå vilka vackra bilder av denna helt ljuvliga blomma!!

Kram kram ifrån Sanne

Änglarum sa...

Hej pia! dina bilder är så fina ♥ en ren fröjd att kika in till dig! kram Jessica

Birgitta sa...

Så fina dina pioner är och korten är så fint tagna med vattenblänk.
Ha det så gott.
Kram Birgitta

toves sammensurium sa...

å så vakkert....når man fotograferer slike vakre blomster klarer man nesten ikke stoppe!Så herlig å ha en slik bukett å fota!!
God weekend Pia!
Toveklem:)

Anonym sa...

Otroligt vackert med pioner. Det går inte att se sig mätt på dessa skönheter.
Önskar dig en riktigt skön helg.
AC