onsdag 20 juni 2012

Veckans nyheter

Oj jag har inte hunnit med ett enda
inlägg här på bloggen på
en hel vecka.
Så är det ibland...
Men nu är det onsdag och dags att visa
nya godbitar igen.
Vi kör direkt!!




På denna bild hittar ni en gammal
charmig trappstege i trä,
den hittar ni under fliken mindre möbler.
Längst upp på pallen tronar en fin
kanna och en emaljerad såpburk,
finns under flikarna emaljerat och
porslin/kannor.
Massor av gamla fina husgeråd finns
nu inlagda, ett måste i det
lantliga köket.




En vacker gammal kungatavla i svartvitt
hittar ni under tavlor/ramar.




Under fliken pyssel hittar ni dessa vackra
bestick med härlig patina.
Böj dem till servettringar eller
dekorera med dem...




På tal om patina så finns två stycken gamla
skrivställ/brevställ inlagda under fliken
nysilver och annat blankt/övrigt.
Bägge med mycket slitage
för oss som gillar det.




Även denna samling hör till veckans
nyheter.




På denna bild hittar ni vackert 
cremefärgat porslin, 
och en bricka med Gröna Anna mönster.
Gamla bruna flaskor med glaslock
och en fin pressglasskål
med veckad kant.




På sista bilden finner ni en fantastisk
gammal skål på fot i tekniken
flytande blått från förra sekelskiftet.
Den hittar ni under 
porslin/övrigt.

Igår la jag in den 5000 varan i web-shopen
och det vill jag fira.
Alla som beställer 20-21 juni
får 15 % rabatt!!!

Varmt välkomna in i

Kram Pia

10 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Hej Pia!
Underbara saker du säljer,, idag nämner jag din webbutik på min blogg, kika in får du se!
Önskar dej en fin Midsommarhelg

Ta hand om dej!
Kramar Kathrine

Min lantliga dröm sa...

Oj, så mycket fint! Tänk om kunde köpa allt :)Håller med dig, svårt att hinna med bloggen ibland å att skapa nya inlägg.

Ha det gott!
Kram Ulrika

Åsa sa...

Hej!

Är superglad. Hann med på den fina brickan med Gröna Anna mönster. Har tidigare missat flera saker då man inte hinner med att titta tillräckligt snabbt.

Kram Åsa

bakom berget sa...

Jippi, tänkte jag när jag såg brickan. Men en annan Åsa var före mig :o))
Nästa gång får jag vara snabbare.Fniss...
Ha en fin midsommar!
Kram Åsa.

Nyanser av vitt sa...

Du visar så mycket fint vännen. Var hittar du allt?
Sköt om dig
Kram Agneta

Anonym sa...

Gud så fina grejer!
Hoppas du har det bra,
Kram Paula ♥

linnea-maria sa...

Önskar dig en riktigt fin midsommar kram /Therese

Änglarum sa...

Önskar dig en riktig glad midsommar ♥kram Jessica

Vitt hus med svarta knutar sa...

Tittar in för att önska dig en underbar midsommarhelg! Mycket vackert!

Kram,
Regina

STENLYCKA sa...

Önskar dig en riktigt skön midsommarafton,sov inte bort den långa ljusa natten!!
Ha det bästa
Stor Kram!
Raina