onsdag 25 januari 2012

Veckans nyheter

Veckorna rusar förbi och nu är det
onsdag igen och dags att visa
det jag lagt in under veckan!
Som vanligt en salig
 blandning...
Håll tillgodo vi kör direkt.





På denna första bild ser ni den ljuvligaste lampa,
den hittar ni under sin egen rubrik.
Det lantliga setet med kryddburkar i
vitt och grått hittar ni under
porslin/övrigt.
Med på bilden finns också de sötaste
små babyskjortor och mössor med massor 
av spets.
Dem hittar ni under
textil/övrigt.






Lite närbilder på lampan,
och de gamla babykläderna.
Så fint att sätta upp ett litet tvättstreck
i ett fönster, på väggen mm.





Och nu mera färg!!




Pallen hittar ni under möbler/mindre.
Den charmiga burken och pressglas assietterna
under sina egna rubriker.
Plastburken under retro/övrigt och
den läckra turkosa vågen under
husgeråd.




Den stora fina ängeln hittar ni under
figuriner.
Och lampan nedan under sin egen
rubrik.





Och nu en otroligt fin samling!
Vackra dukar i linnefärger hittar ni
under textil/dukar.
Trälådan finns under industristil/övrigt.
Den stora skålen Asiatic pheasants
och såsskålen Nanking,
bägge från Gustavsberg.
Dem hittar ni under rubriken
porslin med patina.






Och till sist lite ruff..ler.
Den gamla trappstegen finns under 
industristil/övrigt och där
hittar ni också den härliga filten från
danska försvaret.





Som vanligt önskar jag er varmt välkommen
in i 


Kram Pia

17 kommentarer:

linnea-maria sa...

Åh vad mycket fint!

Holly Design sa...

Som vanligt massor av vackert. Diggar stegen mest. Såg att den tyvärr redan var såld. Får vara snabbare nästa gång. Trälådan är också fin. Men har redan många. Ja, eller allt är ju ljuvligt vackert. Du är verkligen duktig på att hitta charmiga saker.
Kram / Gunilla

kirre sa...

åh va vackert!! dukarna va ju gudomliga!! =)

Den Grønne Baljen sa...

Bare så mye fint du har.. de baby klærne var aldeles nydelige...

Ønsker deg en fin dag Pia..

klem Kerstin

Carina Sjölund sa...

Lika fint som alltid :)
Du har verkligen ögon för det som är vackert! :)
Kramen♥

helle sa...

Du sætter tingene så fint op Pia, virkeligt fint!
Lykke til med salget, kram Helle:-

Mina Gouldsamadiner sa...

Åååh en sån underbar lampa!!!
Gillar oxå dukarna med beige bårder.
Det känns som om det börjar bli modernt med dukar igen?
Kram på dig.

Unknown sa...

O vilka mysiga saker. Men tyvärr var ju lampan redan såld synd. Ska hålla koll bästtre. Ha en skön dag kramar Beijan

skifferhuset sa...

Hej! Som vanligt helt underbara bilder! Dukarna i härlig färg! Får kolla upp dom i butiken! Kram Iréne

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Åh, tänk att snart står den fina stegen hos mig. Och filten ska få vara med om lite äventyr. Jippie så glad jag är över dessa saker.
Kramar
AnnaMaria

Kristina sa...

Men oj vilka underbara saker! Förstår att AnnaMaria är lycklig över stegen och filten! Lampan är luvlig, ja allting!
Vilken fin lampa du hittat till köket!!
Ha en fortsatt fin vecka!
Kram Kristina

Norr om Köpenhamn sa...

Superfina saker du har hittat!! Den turkosa vågen hade varit perfekt i mitt kök ;o)

Ha en mysig helg!!
Kram
Ulrika

Jenny sa...

Åh vad mycket fint Pia! De fina kryddburkarna blev jag förtjust i!

Kraam Jenny

Uttan sa...

Så fina saker.
Den gröna vågen(Lindells) har jag en exakt lika från min mormor.
Funderade i dag om jag skulle ställa fram den i fönstret ett tag just nu står den i hörnet på köksbänken. Jag ändrar om ibland tycker att jag vill göra om lite men av någon underlig anledning så flyttar jag tillbaka allt på sin plats som jag hade det innan hmmm.......plocka å plockar.

Nej nu ska jag kolla i din butik.

Ha det gott.

Kram!

Marianne sa...

Å så mycket fina saker!
Så gulligt med det lilla klädstrecket:)
Ha de gott!
Marianne

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej Pia.
De två sista bilderna är underbara, det är precis min smak.. Lite ruffigt men ändå lite skirt som bilden ovanför stegen.
Ha en jättefin helg Pia.
Stor kram
Jessica

Roser og Patina sa...

Wow! her var det MYE fint! Må inn og titta:)