måndag 29 augusti 2016

Lapplisa

"Lapplisa"


Bloggen har fått sig en lång men

 välbehövlig sommarvila och 
jag kan summera en fantastisk sommar
i min nyöppnade antikloppis.

Aldrig i min vildaste fantasi hade jag trott
jag skulle få detta varma mottagande
från Gotlänningarna.

Detta peppar mig verkligen till att sätta
igång att renovera den större
butiken som jag tänkt öppna våren 2017.





Jag har blivit ivrigt påhejad av både gotlänningar och tillresta för

mitt sätt att inreda med alla vackra
gamla ting.

Miljön med kutterspån på golven, eller dus som det heter på gotländska.
Vevgrammofonen som snurrat med knastrig nostalgimusik och jag som ofta sitter med tokiga hattar
och handarbetar har skapat en go känsla.




Hela sommaren har jag jobbat utanför antikloppisen med något som jag samlat till i flera år.

Jag har klätt stolar med gamla färgglada
grytlappar.

Så mycket kvinnokraft, så mycket glädje, så mycket återbruksanda á la Pia.
Färgkaskader av nostalgi som fått besökarna
att le utav mina tokigheter.




 Idag var det dags att leverera den första färdiga fåtöljen under mitt designnamn


Junk`n Soul.

Se så lycklig den nya ägaren är över
sin stol som jag kallar 
"Lapplisa"




Från att ha haft öppet 5-6 dagar i veckan hela sommaren har jag de sista veckorna haft öppet endast helger.

I september kommer jag ha öppet första och sista helgen så som jag planerar nu.

Skriver ut varje vecka på Ateljé Skogslyckans
face-booksida hur jag har öppet.

Hösten kommer ägnas åt att renovera det gamla
snickeriet som blir nästa butik och skapa
massor av tokiga återbruksskapelser
till nästa säsong!

Kram Pia

3 kommentarer:

mia sa...

Hej pia! Vilken underbar idee med grytlapparna och vackert blev det oxå, den lyckliga ägarinnan ser nöjd ut�� ha en skön höst och nån gång skall jag banne mig ta färjan över och hälsa på, kram Mia/

Nette Cecilia sa...

Så bra att det går bra för dig med ditt nya företagande ,fiffigt med grytlapparna ,kramen Nette

Meta sa...

Vilka häftiga stolar helt kola alltså. Kul att det går bra på Gotland för dig och att du vill utöka och gå vidare.
Ha det gott i veckan
Kram Meta