tisdag 18 december 2012

Den röda skålen

Att pressglas är ett av mina stora
passioner har väl ingen missat.
Och skålar på fot finns väl en och
annan här...ler




Men nån röd skål att ta fram till jul det
fanns det inte.
Men det finns det nu!!
Den är inte så gammal..kanske 50-60 tal
men så fin...



Hittade den hos Gamla ting i Dalstorp,
och kunde så klart inte stå emot.
Så nu står den i öppningen
mellan köket och matsalen fylld med 
frostade äpplen.




På julafton skall den fyllas med
ris á la malta.

Ni missar inte att jag har flera pressglas
skålar på fot på mina Tradera auktioner
som går ut idag och imorgon.




Imorgon är det onsdag och utav förklarliga 
skäl blir det inget veckans nyheter,
då det snart är helt kört att hinna få fram
något till jul.
Och jag har fullt upp att packa paket
och andra spännande uppdrag jag har.




Bland annat juldukningar hos privatpersoner.
Tänk att få sprudla ut i
inspiration gång på gång...jag har det bra!!
Och uppdragsgivarna är glada att få släppa
den biten, så då är ju alla
nöjda och belåtna.




Nu hastar jag vidare till atéljén och
packar paket igen...



Ha en fin dag!

Kram Pia

6 kommentarer:

Birgitta sa...

Så vackert med frostade äpplen i en röda skålen som är lite ovanlig till formen av vad jag sett, jag förstår att du fastnade för den. Vackra bilder att njuta av hos dej.

Kram och ha det gott, Birgitta

tinemor sa...

Så vakkert!
Og så flott blogg du har.
Følger deg, så jeg kan finne tilbake
Klem , Tine

Marie maräng sa...

Jag har aldrig sett pressglas i rött förut... super läcker och så fint med de frostade äpplena i :)

Det kan vara lättare sagt än gjort men försök ta det lugnt i julstressen!

Kram Marie

G:a Affären sa...

Förstår mycket väl att man lämnar över juldukningar till dig, du är en mästarinna på alla de slags dukningar och dekorationer!
Skålen är underbar med de frostade äpplena, risálamalta blir inte heller dumt!

Kramar
Cia

Anonym sa...

Precis den där röda skålen har jag också. Den stod på ett loppisbord för kanske 3 år sedan, innan den stora loppishysterin kom igång och eftersom jag också älskar pressglas kunde jag förstås inte stå emot den. Hos mig står den framme hela året, för det mesta tom, den är så vacker att se på. Ha en God Jul!

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej fina Pia.
Underbar skål och underbara bilder som vanligt...
Känner alltid en äkta värme här inne hos dig!
Stor kram på dig.
Jessica