tisdag 22 februari 2011

Senvinter

Nu mår jag bättre och känner inspirationen 
komma åter...
Och jag kan gå och göra nr 1 utan att gråta,
då kanske ni tjejer kan gissa
vad sista smällen var..
Hi hi får man skriva om sånt 
på bloggen...ler. 



Det jag saknat mest är våra promenader.
Vi brukar ta en kopp kaffe när min
älskling kommer hem,
sen blir det promenad.



Men igår gav vi oss faktiskt ut,
om än inte så långt.



Vi har sett en räv sista månaderna springa ute
på åkrarna kring huset.
Och precis när vi tagit på oss och skulle gå ut
fick jag syn på den igen.
I vår trädgård!! så jag lyckades
knäppa den genom köksfönstret...


Gillar inte alls att den är så nära.
Både vi och dottern har ju katt.





Men visst är den vacker att se på!
Fast det är kallt tycker jag mig se
små tecken på en annalkande vår.



Älskar att bo mitt ute på landet,
med skogen som närmsta granne.
Naturen bjuder på så många skådespel.
Här har vi vår alldeles egna glaciär.



Nackdelen är att grusvägarna och skogsvägarna
är glashala, så man får ha
tungan rätt i mun!
Broddar är inte fel...



Orken tar snabbt slut när man äter
penicillin och mörkret faller
fortfarande tidigt, så det var riktigt gott när
Skogslyckan dök upp mellan träden.



Nu skall jag lägga in morgondagens nyheter 
i Web-shopen.

Tack för era gulliga kommentarer,
trots att jag varit dålig på att kommentera
hos er det sista.

Kram Pia

 

29 kommentarer:

Anonym sa...

Very nice pictures, Fox is gorgeous.
Kisses and greetings.

Lantligt i smultronbacken sa...

Visst är räven fin men man vill inte ha dem så nära gården. Våra små husdjur är inte heller glad för det.

Vad skönt att du är piggare. Jag kallar det för "tranbärsjuice sjukdomen", om du förstår vad jag menar;)

Kram Teres

Mys och hemtrevnad sa...

skönt att du är piggare nu! Hörde att räven smittar bären med mask som är dödlig för människan och att vi inte ska äta våra sommarbär i år. Finns visst inget botemedel...usch vad mkt konstigt de hittar nu för tiden. Man kan bli mörkrädd för mindre!Räven är iaf grann att titta på! Kramis semlan

Hanna sa...

Skönt att du mår bättre.
Ha en fin tisdag.
kram
Hanna

Anonym sa...

Skönt du är piggare!

Vackra senvinterbilder du bjuder på. Visst är räven vacker att titta på men jag kan förstå din oro angående katterna. I trädgården ska den absolut inte vara!

Har också hört att bla räven smittar bär och svamp, inte kul!

Ha en fin dag!

Kram Renate

Anonym sa...

Hej

Vilka härliga bilder du bjuder på. Önskar verkligen nu att man hade en fungerande kamera, fast det beror någ säkert på hur bra man är att fota kan jag någ tänka mig.

Jag älskar oxå landet, tyst & lugnt (ibland) man ser spår av olika djur.
Men lite darrig blir man när man råka stöta på en älg. Renar är inte lika farligt, tycker jag. Och ännu värre är det om man har hunden med sig, då tror den att den har fått en ny kompis att leka med och ska springa efter älgen, renen eller haren då är man som en vante efter hunden, inte kul. Men det är så vackert på landet och spec på sommaren. Bor själv på landet och från sovrumsfönstret ser man älven rinna härligt, fast inte nu, den är frusen så man kan köra bil på den.

Ha en härlig tisdag & krya på dig. Inte kul att de besvären, det önskar man ingen.

Kram
Sussi

hemma hos lilla mej sa...

Härligt att du mår bättre.Underbara bilder.Önskar dej en skön dag.Varm kram Rita ♥

STENLYCKA sa...

Vad skönt att höra att du mår bättre.Förstår precis vad du menar, stackare, jag vet precis hur det är att kissa taggtråd, ett helvete.
Vilka vackra naturbilder. Räven var så vacker!
Önskar dig allt gott i fortsättningen av veckan.
Kram Raina

Snäckskalsdalen. sa...

Och numera vill man ju inte ha räven för nära av två anledningar, katterna och eventuell spridning av dvärgbandmasken.....stackars rävar!

Så vackert det är ute i naturen runt Skogslyckan, det var kul att få se lite mer och att se huset bakom granarna, vackert.

Bra att du mår bättre!

Agneta kram

Ord & Känsla sa...

Vad fina bilder och kul att du fångat räven på bild. Hoppas den håller sig på avstånd!

Krya på dig ordentligt nu!
Kram Helena

Puumuli sa...

Trevligt att höra att du mår bättre! Vi har också rävar runt sommartorpet, jag har sett dem ett par gånger men eftersom vi har två hundar på gården kommer de inte så nära. Ett vackert djur är det i alla fall.

Det är -22 hos oss i dag, det var ett par grader kallare tidigt på morgonen. Hrrr. Jag har ännu inte sett några tecken på våren här...

Kram
Sari från Puumuli

Sandra sa...

Hejsan!
Härligt att du mår bättre nu. Massa fina vinterbilder bjuder du oss på också,fint,inte alla dagar man får så bra bild på räven fritt i naturen. Hoppas den inte gör någon skada åt er. Ha en fin vecka.
Kram Sandra<3

Lena/isklockan sa...

Vackra bilder coh vad fint det är där du bor. Skulle nog ha velat bott på landet men trivs ändock bra där jag bor.

Rävar är fina men inte trevliga om de tar katter , smittar mm.

Skönt att du är bättre. Bra att det finns penicillin.

Kram

Penseldraget sa...

Jätte vackra bilder och räven är ju så fin, men inte bra för våra goa kissar. inte kul med den sjukdomen men tur du mår bättre ;)
kram pia

EM sa...

Vilka underbara bilder. Och räven! Så fin. Glädjs lite åt att den antagligen klarat sig från skabben, som är så jobbigt för hundarna också.
Gaaaah vet precis hur du menar med att ha ont. Och då pratar man ontsomi...det värsta är att man inte kan tänka på annat...hua.
Herrljunga har jag stått på två gånger, en vinter och en sommar. Sålde sådär...köpte desto mer. Som det brukar vara, alltså.
kram elsamarianne

Felix sa...

Vilka härliga bilder! Är ungefär så som vi bor också, med skogen inpå knuten. Men vi har mycket mera snö här (40 cm ungefär).
Vi har också en räv i närheten. De är väldigt vackra, men jag vill helst inte ha den för nära här heller.
Krya på dig! Har inte hunnit titta in hos dig heller på ett tag. Tiden räcker inte riktigt till...

Vinterhälsningar
Elisabet

Unknown sa...

Hej Pia!

Vad skönt att höra att du börjar få tillbaka din energi.

Vilken underbar omjivning ni har. Drömmer allt om ett litet hus på landet när barna blivit stora och skaffat eget.

Ha de så bra, kram Ing-Britt

♥ Villa Tretton ♥ sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
♥ Villa Tretton ♥ sa...

Underbara bilder:)
Skönt att du mår bättre:)

Ha en fin dag
Kram Susanne

lavendel mio sa...

Nydelige bilder!
Godt at du føler deg bedre.
Ønsker deg en nydelig uke, klem Hanne

Mitt hvite hus sa...

WOW for noen nydelige bilder Pia... virkelig vakre vinterbilder fra paradiset deres..

og reven var så skjønn..men skjønner engstelsen ... hadde også vært redd...

Så koselig å ta turer sammen da... en hyggelig gjøremål om dagen..

ha det bra 9=))

klemmer

Vit som snö sa...

Stackars dej! Har provat lida av den åkomman en gång i livet o det glömmer jag aldrig:(
Härliga naturbilder! Fast jag förstår att man helst ser räven på längre håll... även om dom är vackra.
Ha en mysig kväll!
Kram Cilla

himlaverket sa...

Oh, så fina skogsbilder du bjuder på.
Ja det är en förmån att få bo ute på det lugna landet.
Här -17 grader så man går inte jättegärna ut och strosar.
Vilken underbar rävbild du kunde ta...
sällan man ser rävar nuförtiden.
Krya på dej, Kram ullamaria

Nette Cecilia sa...

Så bra att du känner dig bättre nu,o så fina bilder du fångat i din kamera o räven den rackarn,kram Nette

Norregård sa...

Hej!!
Skönt att du mår bättre! Urinvägsinfektion gör såsssssss himla ont....nu var det flera år sedan jag hade det som tur är!!! Huuuuuuuu vad jobbigt!
Härliga bilder du bjuder oss på;o)

kram Malin

skifferhuset sa...

Ganska lustig det där med räven, vi har oxå en som springer runt här hos oss, verkar inte rädd, idag drog den rakt igenom hagen med hästarna, hästarna for åt alla håll! Tyvärr har jag aldrig hunnit få fram kamran! Så ljuva bilder du har idag! Kram Iréne

Havfruen sa...

Kjempefine bilder Pia:) Spennende med reven da...selv om jeg skjønner du ikke vil ha den nært på.
du får skaffe deg hund, så kommer du deg ut på lang tur hver dag. Det gjør BARE godt, uansett vær:) Du bor jo så vakkert til også, det er jo bare å gå ut, så er du i naturen:)
Ha en fin kveld, klem fra meg:)

Margareta sa...

Så härliga bilder du bjuder på.
Räven är ju också fin,men inte vill man ha den inpå knuten inte...
Skönt att höra att du kryar på dig....önskar dig fortsatt god bättring!

Kram Margareta

Vitt hus med svarta knutar sa...

Så skönt att du mår bättre nu, kan tänka mig att det inte varit så roligt. Härligt att du orkar ut på promenad igen. Vackra bilder, även på räven fast man inte vill ha den alldeles inpå knuten. Det ser ut att vara en fin räv iaf, det var tråkigt när man såg skabbrävarna förut.

Ska bli spännande att se vad du kommer att bjuda på imorgon.

Ha det så fint!
Kram,
Regina