torsdag 10 december 2015

Mässing och guld

Mässing och guld

För några år sen hade jag inte alls kunnat
tänka mig något i mässing.
Guld gick an om det var dämpat och gärna lite
sliten patina.
Men nu känner jag att jag börjar gilla
de lite varmare tonerna igen...




Allt på bilden finns på mina
Tradera-annonser.
Det här är en vas/urna/kalk gjord
av underdelen till en antik
fotogenlampa.
Lika fin till hyacinter som till en
bukett.




Madonnan är ljuvlig och inga 
ord behövs...




Detta krucifix har jag köpt i Danmark
utav en handlare som precis varit i
Frankrike och köpt det.
Det fick ligga i framrutan på bilen och
beskydda oss på resan.




Dessa ljuvliga skedar köpte jag också i
Danmark.
De har förmodligen ärvts i generationer
för det är flera olika monogram
på baksidan.
Det sista daterat 1918.
Så fina att ha till servering på julbordet
eller varför inte bara till prydnad?




Ljusstakar kan man inte få för många av
i dessa mörka tider.
Har flera olika modeller på mina
auktioner.




Två olika klockhalsband hittar ni också.
Så fina julklappar!!




Den här vackra skålen med glasinsats
är så fin att ha hyacinter i.




Detta är ett axplock av vad jag har till
försäljning på Tradera.
Varmt välkomna att titta in!





hittar ni alla mina auktioner.

Kramar Pia

1 kommentar:

Meta sa...

Nej men hej!
Nu har jag hittat dig igen. Tänk vad ett datorhaveri kan föra med sig.
Så spännande att du har flyttat och allt du har framför dig, Det ska jag allt hålla koll på.Den där kalken är ju för snygg.
Ha det nu jättebra och lycka till i livet.
Kram fån Meta