torsdag 26 september 2013

Hästkrafter

Hästkrafter

Känner att jag skulle behöva
lite extra hästkrafter,
eller kanske en spark i ändan!




Går lite på halvfart känns det som
och ingen större inspiration
har jag heller.
Har ju haft en enormt hektisk sommar
och nu kom den där 
förkylningssmällen som alltid kommer
som ett brev på posten när man
jobbar för mycket...




Kroppen är ju finurligt
konstruerad och säger till när
det är dags att lugna ner sig lite.
Men jag är ju även konstruerad som en
brinnande själ så det gäller
att hitta en bra balans mellan
dessa två konstruktioner.
Det är väl bara att konstatera att
hon Pia är en svår nöt att 
knäcka..ler.




Dagens bilder är från vardagsrummet
och matsalen,
och man glimtar även lite av
spiskupan i köket.
Pållen på bilderna släpade jag hem 
från en Norgeresa.
Den har nog varit ståtlig en gång
med både hår, man och öron.
Men precis som dess ägare har den drabbats
av årens och tidens charm...




Och jag tycker om honom precis som
han är, och om ni tittar
riktigt noga så ser ni att han har
Mona-Lisas gåtfulla leende
på läpparna.



Nu väntar några timmar i
butiken! Vi hörs!

Kram Pia

2 kommentarer:

Sommerhuset i bakken sa...

Jeg håper hestekreftene snart kommer tilbake ;-) Noen ganger går man bare litt tom. Vakre, vakre bilder du viser! Og hesten var utrolig sjarmerende!

Ha en herlig høstdag!

Lisbeth sa...

Skønne billeder fra dit smukke hjem..:-)
Ville ønske at jeg havde plads til sådan en smuk hest.
Det havde jeg en gang så nu må jeg nøjes med et par mindre heste hvoraf den ene er gammel svensk.;-)

Knus fra Lisbeth