tisdag 25 december 2012

Islykta


God fortsättning på er!!

Jag har roat mig med att göra ännu en
variant på islykta.




Denna gång har jag inte använt skålar.
Utan en bakform med hål i mitten.




Inuti lyktan som jag frusit i tre omgångar
finns vita och blå hyacintblommor.
Lite blad, hela hyacinter med löken kvar
 och silvertråd.




I mitten får det precis plats 
ett värmeljus.




Nu mörknar det och förhoppningsvis
står sig lyktan i mildvädret.
Missade ni min förra lykta så finns inlägget 
under fliken Jul i Skogslyckan.



Önskar er alla en riktigt mysig
juldagskväll.




Kram Pia

5 kommentarer:

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Underbart vacker Pia.
Önskar dig och din familj en fortsatt mysig jul.
Stor kram
Jessica

Nette Cecilia sa...

Så vackert ,god fortsättning ,Nette

Lena/isklockan sa...

Jätte mysiga lyktor. Kram

Unknown sa...

Vackert!! Önskar en skön fortsättning Pia, kram ;-)

Marie maräng sa...

Superfint Pia!
Önskar dig en forsatt fin vecka!
Kram Marie